- ISBN
- 978-973-46-7012-3
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 10
- Număr pagini
- 272
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Integrarea curriculară şi dezvoltarea capacităţilor cognitive
Autori: Anca Popovici Borzea
Structurat în jurul a patru nuclee ideatice cu reverberaţii practice – (1) educaţia secundară, (2) curriculumul integrat, (3) transferul rezultatelor cercetărilor din domeniul psihologiei cognitive şi al neuroştiinţelor în educaţie, (4) identificarea unor modalităţi coerente de dezvoltare a curriculumului integrat centrat în mod explicit pe formarea capacităţilor cognitive ale elevilor –, volumul propune o abordare interdisciplinară, situată între preocupările legate de ştiinţele educaţiei şi cele privitoare la mecanismele cognitive. Caracterul său este unul metodologic, concretizîndu-se în forma unei taxonomii a capacităţilor cognitive şi a unui ghid pentru elaborarea cursurilor integrate. Lucrarea se adresează cadrelor didactice care doresc să înţeleagă contextul dezvoltării curriculare sau să beneficieze de repere consistente de dezvoltare a unor abordări integrate ale curriculumului, decidenţilor în domeniul politicilor curriculare, experţilor implicaţi în elaborarea produselor curriculare şi, nu în ultimul rînd, publicului larg interesat de politicile şi practicile educaţionale actuale şi de perspectivă.
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 10
- Număr pagini
- 272
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Învăţămîntul secundar contemporan: politici, structuri, finalităţi, conţinuturi • Dezvoltări şi politici actuale în învăţămîntul secundar • Un posibil răspuns la provocările contemporaneităţii: reforma curriculară • Curriculum integrat: legitimitate, semnificaţii şi dezvoltări actuale • Capacităţi cognitive. Poziţia şi rolul lor în cadrul programelor educaţionale • Cadru metodologic pentru proiectarea curriculumului integrat
Despre autori
Anca Popovici Borzea (n. 1979) este conferenţiar doctor la Departamentul de Formarea Profesorilor, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti. Domeniile de interes profesional, concretizate în dezvoltarea de cursuri, proiecte academice şi de cercetare, sînt: teoria şi metodologia curriculumului; formarea profesorilor; educaţia STEM. O parte dintre aceste preocupări s‑au concretizat în articole şi lucrări de specialitate şi în documente de politică educaţională relevante pentru domeniul calificărilor din învăţămîntul superior şi reforma curriculară pentru învăţămîntul preuniversitar. Din 2004 pînă în prezent a participat la peste 20 de proiecte naţionale şi internaţionale (Leonardo da Vinci, Phare, FSE‑POSDRU, UEFISCDI, FP7, Orizont 2020), ocupînd atît funcţii de expert, cît şi de management. A activat în calitate de expert extern pentru organizaţii precum Ministerul Educaţiei Naţionale şi World Vision România, de reviewer pentru conferinţe internaţionale de prestigiu din ţară, moderator sau raportor într‑o serie de manifestări ştiinţifice sau membru al comitetelor de organizare sau ştiinţifice. Lucrări publicate: Coordonate ale unui nou cadru de referinţă al curriculumului naţional (co‑coord., Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2012), Analiza multicriterială a politicilor în domeniul curriculumului (coautor, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2012), Baze conceptuale pentru dezvoltarea cadrului naţional al calificărilor din învăţămîntul superior în România (coautor, Paideia, Bucureşti, 2007) etc.