- ISBN ePub
-
978-973-46-6396-5
- ISBN PDF
-
978-973-46-6397-2
- An apariție
-
2016
- Tip ediție
- eBook
- Format
- ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Apreciată şi utilizată în întreaga lume, învăţarea prin proiecte presupune investigaţia aprofundată a unei teme sau probleme ce captează interesul, energia şi timpul celor care învaţă.
Colaborînd în grupuri, elevii explorează, soluţionează probleme reale, iau decizii, îşi asumă responsabilităţi, folosesc resurse tehnologice şi mijloace de comunicare diverse. Evaluarea produsului, dar şi a procesului, valorificarea experienţelor şi intereselor îmbunătăţesc motivaţia şi autoreglarea învăţării, competenţele socioemo-ţionale şi participarea civică. Pe lîngă stimularea cognitivă şi sociointeracţională, proiectele susţin perspectiva copiilor şi tinerilor şi starea lor de bine.
Volumul prezintă tipuri variate de proiecte, de la cele realizate cu copii mici pînă la cele folosite în universităţi, adresîndu-se profesorilor şi studenţilor, dar şi altor categorii de specialişti şi practicieni din domeniul educaţiei (formatori, animatori, coordonatori de proiecte din ONG-uri).
- An apariție
- 2016
- Lună apariție
- 10
- Număr pagini
- 280
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Un liceu american în secolul XXI: Urban Academy din New York • Cînd, unde şi cum s-a dezvoltat metoda proiectelor? • Cum pregătim, desfăşurăm şi evaluăm învăţarea prin proiecte? • Cum realizăm proiecte împreună cu copiii mici (în creşă şi la grădiniţă)? • Cum realizăm proiecte cu elevii din şcoala primară? • Cum realizăm proiecte cu elevii de gimnaziu? • Cum realizăm proiecte cu întreaga şcoală? • Cum realizăm învăţarea prin proiecte în învăţămîntul superior? • Cum să depăşim dificultăţile? • Ce alegem pentru viitor?
Despre autori
Cătălina Ulrich este profesor doctor la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii din Bucureşti, unde predă cursurile de Sociologia educaţiei, Teoria şi practica educaţiei civice, Construirea şi conducerea echipelor şi Învăţarea colaborativă. Activităţile sale de cercetare se focalizează pe calitatea interacţiunilor, construcţia identitară a elevilor şi profesorilor, echitate şi diversitate în educaţie. A coordonat studii naţionale de evaluare şi cercetări în domeniul educaţiei pentru grupuri dezavantajate, de formare a profesorilor, educaţie timpurie, discriminare multiplă. Folosind cu precădere o metodologie calitativă de cercetare în cadrul unor proiecte internaţionale, a colaborat cu organizaţiile SLO, INTRAC, UNICEF, OSI, Banca Mondială, Wolfensohn Institute, Bernard Van Leer Foundation, ISSA, UNESCO. În urma experienţei dobîndite ca bursieră Fulbright la University of Illinois Urbana-Champaign (2011-2012), promovează învăţarea prin proiecte şi studiul de caz. A mai publicat, între altele, Managementul clasei. Învăţare prin cooperare (2000), „Romania Case Study”, în Robert E. Stake, Multiple Case Study Analysis (2005, New York), Postmodernism şi Educaţie – o perspectivă caleidoscopică (2007), Educaţie civică: perspective teoretice şi abordări aplicative (2007), precum şi numeroase alte articole, studii în reviste de specialitate şi analize de impact pentru programe socioeducaţionale.