Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
Psihologia poporului român
ISBN ePub

978-973-46-5582-3

ISBN PDF

978-973-46-5583-0

An apariție

2015

Tip ediție
eBook
Format
ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
Colecție
PSIHOLOGIE APLICATĂ
Domenii

Psihologia poporului român

Profilul psihologic al românilor într-o monografie cognitiv-experimentală

Autori: Daniel David
59.95 lei
Pentru descărcarea cărților, plata se face on-line către partenerii noștri, în regim securizat. Detaliile privind modalitatea de descărcare le puteti afla de pe pagina web a librăriei virtuale spre care veți fi direcționat. La finalul cumpărăturilor, puteți reveni pe site-ul editurii Polirom. Vă mulțumim!
Vă rugăm să alegeți formatul dorit de la partenerii noștri (ePub sau PDF cu Adobe DRM, formatul mobi pentru Kindle nu este disponibil):

Cărțile noastre digitale pot fi descărcate și de pe următoarele librării on-line:
Vezi varianta tiparita
 
O carte care sintetizeaza cea mai ampla cercetare de psihologia poporului roman din ultimul veac, cercetare derulata intre anii 2005 si 2015, si ofera un profil psihologic al romanilor ce contrazice nu de putine ori bine-cunoscutele clisee care circula despre acesta.
 
Lucrarea ofera o baza de date si o sinteza a literaturii de specialitate la zi, din care fiecare poate selecta doar partea ce il intereseaza, in scopuri practice si/sau de cercetare. Dincolo de inventarierea acestor clisee si in special a autostereotipurilor relevante pentru perceptia de sine a romanilor, autorul analizeaza si cauzele lor si, mai important, realizeaza un profil psihologic bazat pe trasaturile reale ale romanilor si alte doua profiluri: potentialul nostru sau ce am putea fi si modelele care ne ghideaza sau ce am vrea sa fim. 
 
„Modelul cultural ideal al romanilor, «cum vrem sa fim», este identificabil in proiectia noastra psihologica, «cum credem ca sintem». Vestea buna este ca, desi romanii se cred asa cum nu sint, totusi se cred asa cum ar putea sa fie! Asadar, as spune ca proiectia noastra nu reprezinta o iluzie pozitiva, ci un optimism realist. De aceea, in cazul romanilor exista sanse foarte mari de dezvoltare si evolutie in directia unui model psihocultural ideal, sanse care pot creste prin actiuni psihoculturale intelepte si hotarite. Cetatenii romani din diverse zone ale tarii au un fundament psihocultural comun mai important decit elementele ce ii diferentiaza, fundament pe care putem construi un viitor comun, in care aceste elemente diferentiatoare sa-si gaseasca insa locul si sa contribuie la o unitate in diversitate. Utilizarea rezultatelor monografiei in logica unui patriotism modern trebuie sa duca la promovarea si utilizarea punctelor tari si la recunoasterea si corectarea constructiva a punctelor mai putin tari, evitindu-se astfel atit extremele patriotarde, cit si cele defaimatoare, la fel de necredibile si cu aceleasi consecinte negative asupra respectului si a statutului international al romanilor si asupra progresului lor. Daca ar fi sa rezum esenta monografiei, as mentiona ca virtuti ale romanilor potentialul intelectual (de inteligenta si creativitate) si competitivitatea, iar ca atribute psihologice de imbunatatit increderea scazuta in oameni, care duce la o lipsa de cooperare pentru actiuni colective in beneficiul comun, si tendinta de distorsionare a realitatii prin exagerarea atit a pozitivului (prin emotionalitatea ridicata), cit si a negativului (prin scepticism sau cinism). Daca am redobindi increderea in oameni si am reduce exagerarile in evaluarile pe care le facem, atunci am realiza actiuni colective in beneficiul tuturor, in cadrul carora ne-am putea valorifica la maximum potentialul foarte bun pe care il avem ca popor.” (Daniel David)
 
„Astfel de cercetari despre caracterul national si relatia acestuia cu atribute psihologice de baza sint fundamentale pentru psihologia interculturala moderna.” (Dr. Antonio Terracciano, Florida State University, autor al articolului „National Character Does Not Reflect Mean Personality Trait Levels in 49 Cultures”, Science, 2005)
 
Urmind modelele academice internationale, asa cum a afirmat in monografie, autorul prezinta corectii/errate la lucrare pe blogul personal, precum si in editia electronica a lucrarii.
An apariție
2015
Lună apariție
8
Număr pagini
400
Tip ediție
cartonată
Format
160x235
Fără comentarii


Despre autori


Daniel DAVID este psiholog (principal/supervizor), cercetător în psihologie și profesor de științe cognitive (clinice) la Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, profesor asociat (adjunct) la Icahn School of Medicine at Mount Sinai, New York, și președintele Asociației Psihologilor din România. Din 2022 este membru al Academiei Române și al Academia Europaea, fiind în ultimii ani inclus în top 2% cei mai citați oameni de știință (în știință, în general, și în domeniul psihologiei clinice, în particular). Preocupările academice și profesionale vizează sănătatea mintală abordată (1) multinivelar (de exemplu, de la neurobiologic, prin cognitiv-psihologic, la cultural) și (2) complex (de exemplu, promovarea sănătății, prevenția și tratamentul tulburărilor psihice), în contextul tehnologiei (de exemplu, realitate virtuală/roboterapie) și al abordărilor personalizate validate științific.



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.