Didactica literaturii romane raspunde in primul rind nevoilor studentilor care fac practica pedagogica si profesorilor incepatori care urmeaza cursuri de perfectionare sau se pregatesc sa sustina examenele de definitivare si de obtinere a gradului didactic II. Sint prezentate notiuni fundamentale si sint exemplificate momente si etape distincte ale procesului didactic, promovindu-se parteneriatul, activizarea si cooperarea, strategiile interactive. Modelele de proiecte didactice prezente la finalul lucrarii pot fi folosite de tinerii profesori pentru organizarea lectiilor.
- An apariție
- 2008
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 288
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Emanuela Ilie este conferenţiar universitar doctor la Catedra de literatură română din cadrul Facultăţii de Litere, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iaşi. A participat, ca expert formator, la importante proiecte naţionale şi granturi ce au vizat formarea iniţială sau continuă a cadrelor didactice din învăţămîntul preuniversitar. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România şi al ALGCR, redactor la revistele Poezia, Expres cultural, Zon@ literară şi Revista română, colaborator, cu rubrică permanentă, la Convorbiri literare. A primit mai multe premii pentru critică literară, între care: Premiul pentru debut la Salonul Internaţional de Carte Românească (2008); Premiul pentru debut al revistei Convorbiri literare (2009); Premiul pentru critică al APLER (2009); Premiul pentru critică literară al revistei şi Editurii Contact Internaţional (2011); Premiul pentru critică literară al Uniunii Scriitorilor din România, filiala Iaşi (2012). Pentru activitatea didactică, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România i‑a decernat, în 2014, distincţia de Profesor Bologna. Volume publicate: Didactica literaturii. Metode (2006); Elemente de didactica literaturii române (2007); Hieroglifele poeţilor (2008); Basarab Nicolescu. Eseu monografic (ed. I, 2008, ed. a II‑a, 2009); Dicţionarul critic al poeziei ieşene contemporane. Autori. Cărţi. Teme (ed. I, 2011, ed. a II‑a, 2013); Fantastic şi alteritate (2013). A coordonat mai multe cărţi colective. Cele mai recente au o destinaţie didactică explicită: BAC DE SUCCES la Limba şi literatura română. Filiera teoretică – profil real. Filiera tehnologică. Filiera vocaţională – toate profilurile (cu excepţia profilului pedagogic) (2019), respectiv BAC DE SUCCES la Limba şi literatura română. Filiera teoretică – profilul umanist. Filiera vocaţională – profilul pedagogic (2019). La Editura Polirom a mai publicat Didactica literaturii române. Fundamente teoretico‑aplicative (2008).