- ISBN ePub
-
978-973-46-4002-7
- ISBN PDF
-
978-973-46-4003-4
- An apariție
-
2013
- Tip ediție
- eBook
- Format
- ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
- Colecție
- GYMNASIUM
- Domenii
Volumul conține îndrumări eficiente privind realizarea tuturor tipurilor de compuneri prevăzute de actuala programă școlară, înțelegerea tipului de compunere, echilibrarea părților componente, principiile și regulile ce trebuie respectate, elementele de compoziție și structură (titlul, corpul textului, paragraful), calitățile pe care trebuie să le aibă o compunere (coerența, logica, unitatea, claritatea, precizia, concizia, corectitudinea, proprietatea termenilor) și normele de redactare. Noua ediție propune strategii de structurare a planului și a diferitelor tipuri de compuneri, organizatori textuali, marcatori de relație, conectori logici, cîmpuri lexicale adecvate fiecărei compuneri. Numeroasele exerciții și exemple practice care însoțesc expunerile teoretice contribuie la formarea unui limbaj adecvat și la dezvoltarea competenței de structurare și redactare a compunerilor.
- An apariție
- 2018
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 376
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Ce este un text/o compunere? • Cum structurezi un text? • Cum asiguri coerența textului? • Cum te exprimi într-o compunere? • Structuri textuale prototipice: textul narativ, descriptiv, dialogat, argumentativ, explicativ • Scrieri funcționale: cererea, invitația • Scrieri reflexive: scrisoarea, relatarea unor întîmplări și evenimente personale, exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural, argumentarea unui punct de vedere personal, exprimarea opiniei despre fapte/persoane/ teme de interes pentru elevi • Compuneri vizînd scrierea despre textul literar: rezumatul, argumentarea/motivarea genului literar sau a speciei literare, caracterizarea unui personaj literar • Exprimarea unei păreri/ a unui punct de vedere propriu despre un text literar/despre mesajul/semnificațiile titlului unui text literar/ale unei opere literare
Despre autori
Elena Sandu, profesor de limba şi literatura română, timp de 27 de ani, la Şcoala nr. 193 (actualmente, Şcoala Gimnazială Orizont), Bucureşti, sector VI, la catedra de limba română, aria curriculară Limbă şi comunicare, şef de catedră şi de arie curriculară, membru în Comisiile Centrale de organizare a olimpiadelor, de pregătire a elevilor din loturile olimpice pentru fazele pe sector, municipiu, naţională. Articole şi cărţi publicate: „Ioan Neniţescu, Ţara mea”, în Limba şi literatura română, nr. 1 (ianuarie‑martie), an XII, 1983; „O abordare sociolingvistică a desemnării personajelor în romanul social cu aplicaţie la romanul Ion de Liviu Rebreanu”, în Limba Română, nr. 1 (ianuarie‑februarie), an XXXVI, 1987; Limba română. Teorie, dificultăţi, exerciţii, teste‑grilă. Subiecte pregătitoare pentru examene şi concursuri, Icar, 2002 (în colaborare cu Maria Arnăutu); Limba română. Concepte, aplicaţii, teste pentru gimnaziu şi examenul de capacitate, Polirom, 2002; Literatură şi gramatică română pentru gimnaziu şi examenul de capacitate, Polirom, 2002, avizată de Direcţia Generală a Învăţământului Preuniversitar a Ministerului Educaţiei şi Cercetării pentru a fi folosită în şcoli ca material auxiliar; Compunerile şcolare, Polirom, 2004, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2018; Textul literar în versuri. Compuneri şi teste, Polirom, 2008; Limba română. Ghid pentru tezele semestriale, Polirom, 2008. În anul 2007, Ministerul Educaţiei şi Cercetării i‑a acordat, pentru întreaga activitate, distincţia Diploma de Excelenţă.