pe postmodern.ro
Un roman ca un vals printr-o camera eleganta dintr-un palat intepenit in timp, Catherine-Paris va fi o placere de citit atit de cei indragostiti de literatura victoriana, cu ale sale intrigi amoroase nesfirsite, dar si de obisnuitii cu rafinamentul propozitiilor proustiene. Martha analizeaza si coboara pe pamint o lume ce se sufoca in turnurile tit
Citeste mai multin Dilema veche nr. 506
Cartea de memorii a celei mai importante orientaliste din Romania este insa, mai degraba, o restituire a „secretelor vizibilului”, o punere in context a unui parcurs profesional care se identifica si cu crearea unui domeniu in Romania. E o viata intreaga (suav, dar ferm) dedicata lingvisticii, orientalisticii si propriei vocatii.
Citeste mai multpe blog.libris.com
Iranul din romanul lui Parinoush Saniee este discret dar isi face simtita atmosfera, dominata de traditia islamica, prin citeva elemente convingatoare: emanciparea feminina in forma minciunilor fara cusur si a fugitului de acasa, indragostiti care isi traiesc amorurile in spatii insalubre, sub ochiul vigilent al temutei komite (politia moravurilor)
Citeste mai multin Glasul Aradului
Particulele elementare este romanul unei alienari subtile, o radiografie a bolilor sufletului care au facut din oameni fiinte insensibile. Este un fel de apocalipsa cu oamenii viitorului care nu mai pot actiona neconditionat. Ne tratam unii pe altii ca pe posesii, ca pe obiecte, fara empatii.( ...) Cu toate acestea, celebrizatul roman al lui Michel
Citeste mai multin Observator cultural nr. 696
Un roman surprinzator, camilpetrescian in articulatiile lui, se dovedeste O femeie la fereastra (Editura Polirom, 2013, traducerea din limba franceza de Ileana Cantuniari), apartinindu-i lui Pierre Drieu la Rochelle. Un nume de scriitor controversat pe piata literara si ideologico-politica franceza, practic necunoscut la noi, nici macar ca prozator
Citeste mai multpe hyperliteratura.ro
Imi place modul umanizant si onest in care a fost scrisa aceasta carte. Imi place si faptul ca nu s-a sfiit sa dea detalii pe care poate intr-un alt(fel) de roman nu le-as fi regasit. Detalii lipsite de pudibonderie, de sfiiciune (sau sfiala, spuneti-i cum vreti) si de rigiditate. E o scriitura care-ti merge direct in viscere si se plimba-n lung si
Citeste mai multin Orizont, nr. 10
In pofida acestor deliberate si abil controlate „stradanii” de strategie si constructie romaneasca, Negru si Rosu nu e, nici pe departe, un roman de reconstituire si nici, cu atit mai putin, un roman istoric ori un roman politic. (...) Negru si Rosu este, in schimb, inainte de orice, o excelenta carte de literatura, un roman foarte bine
Citeste mai multpe Catavencii.ro
Am ales un singur fir din tesatura complicata din Negru si Rosu, pe care autorul o tine sub control fara nici un efort aparent, cu o clasica simplitate si cu intelepciunea moralistului care fixeaza in propozitii memorabile sensul evenimentelor si intimplarilor din care sint alcatuite. Sint convins ca se va vorbi si se va scrie mult despre acest rom
Citeste mai multin Romania literara nr. 42
Cameleonismul personajului, elocinta, anvergura inteligentei sint atuuri pentru a contracara in istoria care se face orice forma de infringere. Doar ca e un antidot riscant. Un pariu, in cele din urma, jucat la ruleta Lumii Noi. Intr-acolo impinge Ioan T. Morar eroul, laolalta cu un angrenaj impresionant. Reusita vine insa din impletirea filonului
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Negru si Rosu nu este insa doar un roman istoric, ci cu mult mai mult: daca ar trebui sa il rezum in citeva cuvinte, ar fi o carte care descrie perfect versatilitatea si adaptabilitatea sufletului uman (era sa scriu roman, dar se dovedeste ca aceasta forma de a profita de tot ceea ce te inconjoara este, pina la urma, universala). Pentru ca asa este
Citeste mai mult