pe filme-carti.ro
Proza scurta are sanse mai mari sa ajunga la cititori, pentru ca acestia au obisnuinta autorilor studiati in scoala (Caragiale, Delavrancea, etc.) si pentru ca se citeste in metrou spre serviciu(adica e mai usor sa te concentrezi pe texte scurte). Exista si public specializat pe proza scurta (in general, consumatorii de literatura de nisa, promovat
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Eu, in calitate de cititor, fac rareori diferenta intre roman si proza scurta, cind merg la librarie ca sa-mi iau o poveste, niste povesti. Iau cartile in primul rind in functie de autor. De multe ori, prefer volumele de proza scurta – ele sint ca albumele de muzica, este imposibil sa nu gasesti una, doua, cinci piese preferate. La roman, dac
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Nu exista un motiv special pentru care am scris proza scurta. Asa ma exprimam la vremea respectiva, la care am scris bucatile din Best Of. De asemenea, nu cred intr-un public specializat. Cred ca pe masura ce trece prin viata, omul se intilneste cu diverse carti, fie ele de proza scurta sau lunga si cam aia e tot.
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Nu cred in cititorii de proza specializati pe genuri, adica nu cred ca un cititor de Cehov nu va citi Dostoievski sau invers. Si scriitorii nu scriu genuri de proza, ci proza, in forma care li se pare mai potrivita la un moment dat pentru a transmite ce au de transmis. Poate fi o povestire, o schita, un eseu, un roman, poate fi orice. Admit ca exis
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Proza scurta nu lasa loc de «va urma», arderea e mai intensa, iar efectul este imediat. Intr-o proza scurta nu este loc pentru greseala, nu exista suficient spatiu pentru umplutura, acele debarale de care romanul mai poate beneficia, de aceea virtuozitatea se asociaza cu maxima economie a cuvintelor. Ca si in roman conteaza cum inchei,
Citeste mai multpe filme-carti.ro
N-am scris proza scurta ca sa-mi fac incalzirea pentru ceva de mai larga respiratie, ci pur si simplu fiindca asa mi-a venit. Mi s-a parut ca subiectelor pe care le aveam de exploatat intr-un anumit moment al vietii mele (anul 2004) li se potrivea mai bine geaca povestirii decit paltonul romanului. Cit despre public, el inca se hraneste cu halci, n
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Nu stiu si nu cred sa existe un public specializat in proza scurta (altfel, o antologie ca cea de fata ar fi aparut cu ani in urma). Iar de scris o scriu (cind o scriu) pentru ca mi se pare modul ideal de a trata anumite subiecte. In plus, nu imi place sa plictisesc lumea; daca o poveste poate fi spusa pe cinci pagini, o s-o spun pe cinci pagini, n
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Cred ca totul tine de consistenta. Publicul nu este setat pe ceva anume, publicul reactioneaza si rezoneaza la chestiunile care raspund pretentiilor sale. Iar pretentii sint nenumarate.(...) Fiecare cauta ceva pe masura tulburarilor sale. (...) Absurdul si suprarealismul la fel, m-am saturat de ele pina peste cap. De asta, indiferent daca vorbim de
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Cu foarte mare bucurie, pentru ca o astfel de antologie deschide porti catre fiecare dintre volumele de proza scurta din care provin povestirile. Cititorul curios ar putea gasi si alte proze de acelasi calibru in volumele din care s-a facut selectia. Si daca nu vrea sa le cumpere, exista biblioteci. Acum stie ce sa caute, editorul ne-a facut cunosc
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Ar fi totusi o provocare pe care proza scurta i-o impune scriitorului: nevoia de a fi la inaltime pe tot parcursul textului. Intr-un roman scaderile de ritm, pasajele mai greoaie, micile scapari (cind mai adoarme si bunul Homer) trec mai usor, ba chiar sint utile cind si cind, pentru detensionare: cititorul mai rasufla o pagina-doua. In schimb, cu
Citeste mai mult