in Observator cultural nr. 698
Literatura trebuie sa abandoneze orice siguranta, sa fie o cautare permanenta, o tranzitie, o fuga. Actul poetic trebuie sa fie la fel de radical si lipsit de mila ca si viata. Imaginea acestui personaj aproape mitic – care traieste intotdeauna cu perspectiva disparitiei, abandonind totul si renuntind la prudenta – metafora lunetistului
Citeste mai multin Observator cultural nr. 698
O naratiune despre hazardul istoriei care, nu de putine ori, schimba destine. Frumoasa cartea lui Jens Christian Grondahl – din 2004 –, cu tonul ei blind si aerul ei tolerant, cu fraza lina si fara convulsii eseistice! Naratiunea se deruleaza lin, precum valurile produse de un vapor prin calmul fiordurilor din Nord. Un scriitor/cineast
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Daniela Zeca scrie aici despre religia zoroastriana, despre panteonul acestei credinte, despre rit si modul in care practicarea lui a modelat subiectii de-a lungul unei traditii de mii de ani. Dar tot aici vorbeste despre cum se traieste in Iranul de acum, despre sperantele spulberate ale femeilor, despre limitarile, nedreptatile si victoriile din
Citeste mai multpe blog.libris.ro
Ferentariul nu a incetat sa ma fascineze, desi nu am mai avut alt prilej sa il descopar, sa il aprofundez sub ghidajul unui cunoscator al acestui univers. Asa ca am lecturat pe nerasuflate romanul lui Adrian Schiop, un roman underground care are tot ce ii trebuie pentru a deveni macar un cult-classic. (...) Costi Rogozanu (o voce publica atit de g
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 417
Romanul Yasminei Reza e mai degraba o piesa de teatru in care fiecare personaj urca pe scena, isi spune parerea despre lume si viata, iar apoi iese. Evident, o piesa ca atare ar plictisi, insa transformata in roman, ea e cit se poate de autentica si provocatoare. O carte pe care o citesti dintr-o rasuflare ca apoi sa zabovesti ore in sir asupra cit
Citeste mai multpe stelian-tanase.ro
Un jurnal construit ca un roman, un puzzle care cere o privire de ansamblu. Diferite teme, personaje, care se repeta ca un leit motiv dau o coerenta care de obicei scapa unui jurnal. Jurnalul este mereu victima notatiilor de moment, a impresiei inselatoare, a efemerului. Ai nevoie de sute de pagini pentru a avea macar schita unui desen. Un jurnal e
Citeste mai mult(Rosu vertical) pe Goodreads
Avem, asadar, un loc faimos , inceput ca un han in secolul 19, devenit apoi hotel in comunism si imediat dupa 90, camin studentesc pentru citiva ani. Si un personaj principal, Maia, alter ego-ul autoarei, care mixeaza povestile bunicii despre Vasile Capsa & anturajul cu experienta personala de studenta in hotelul-camin, de unde rezulta un fel
Citeste mai multpe Goodreads
J y ai passe ma derniere annee d etudiante avant de quitter definitivement le pays. J ai beaucoup aime (re)decouvrir un endroit qui me tient particulierement a coeur mythifie par la fiction. Un monde foisonnant de personnages, en particulier des femmes fortes, qui survivent a leurs maris et se transmettent le don de clairvoyance et le nom. Plong
Citeste mai multin Ramuri nr. 4
Hotel Universal o recomanda pe Simona Sora ca romancier de substanta barochizanta, dar si ca autor de amplu poem in proza, edificat dupa toate „regulile” (inca nestiute si, de fapt, nestatutare printre teoreticieni) unor practici de tip glissando, unde intilnesti fragmentul riguros verificabil linga emisia verbala intentionat cetos-deli
Citeste mai multpe constantinpistea.wordpress.com
Mi-a placut mai mult „planul” Vasile Capsa… In linie cu Maia apare o serie de personaje usor de uitat, de la o ghicitoare in tarot la un profesor cabotin si tot felul de colegi de „hotel”, amplasati in roman pentru a prezenta populatia care ajunsese sa umple cladirea in anii de dupa revolutie. Ai putea spune ca person
Citeste mai mult