pe postmodern.ro
(…) Iarba noptilor este romanul unui nostalgic scris pentru un cititor al nostalgiei himerice, datorita careia ii este dor de un oras necunoscut. Acest nostalgic este un obisnuit de-al casei pentru Modiano, asa ca nu ii mai pregateste noutati, stiind ca perpetua reintoarcere a cititorului in Parisul din cartile sale este deja un semn al fide
Citeste mai multpe filme-carti.ro
(…) Cesare Pavese scrie aici „in dulcele stil clasic” (asemanator cu cel al scriitoarei Irene Nemirovsky, daca este sa va dau un exemplu mai apropiat), sintem intr-o alta epoca, boema si indepartata de noi, iar felul in care isi concepe si construieste frazele ne apropie de literatura clasica. Chiar daca subiectele sint aparent m
Citeste mai multpe anamariaonisei.ro
A.O.: Romanul are mult umor, dar printre rinduri ti se pune si-un nod in git, te face sa te gindesti la problemele din societatea de azi. Ai avut asta in minte, scriind cartea, ca ar putea fi un fel de oglinda pentru societate? D.D.: Stilul plin de satira se datoreaza inocentei naratorului. Vacuta Elsie priveste lumea cu ochi curati, asa ca poate
Citeste mai multpe literaturapetocuri.ro
Orhan Pamuk este sincer, marturisind cititorilor faptul ca Istanbulul copilariei si tineretii sale nu era un oras perfect, bine organizat. El a crescut vazind cum anumite parti ale metropolei se ruineaza, se degradeaza. Ulitele ca la tara din unele locuri si cladirile aflate in paragina confera un plus de autenticitate, originalitate orasului. Vol
Citeste mai multpe filme-carti.ro
O incursiune in trecut, o cautare obsesionala a unui adevar ocultat, asa cum se intimpla in Ramasitele zilei (tema ratarii oamenilor care se sfiau sa isi traiasca emotiile, precum servitorii dintr-o mare casa englezeasca) sau in Sa nu ma parasesti, romanul aparut anul acesta in editia originala si tradus aproape imediat de Polirom este o tragica po
Citeste mai multin Observator cultural nr. 786
Cartea lui Roland Clark ne ofera o imagine cit mai cuprinzatoare a curentului fascist din Romania, accentul cazind pe spectaculos si propaganda (inmormintarea lui Mota si Marin a oferit un capital de exceptie!), pe disciplina (marsuri, antrenamente in formatii paramilitare, ca o armata paralela cu cea a Statului), pe indoctrinare (se citea in comun
Citeste mai multin Observator cultural nr. 786
Presa romaneasca, pe hard sau on-line, pare uneori o simpla ilustrare a manualului de manipulare inserat de Umberto Eco in Numarul zero, cel mai recent roman al lui. Cu deosebirea ca, la noi, despre politica sau economie scriu nu profesionisti, oameni specializati intr-un domeniu sau altul, ci profesionisti ai scrisului care se rostesc, cu un netag
Citeste mai multin Romania literara nr. 34
E foarte mult optimism iluminist in proiectul lui Daniel David (si asta imi place enorm): putem sa ne educam pentru a fi altfel, putem pierde orice calitate de grup prin prostire, ne putem pierde sau recistiga politetea si sarmul care nu ii curg nimanui definitiv si definitoriu in singe. Acesta e mesajul cu care, la baza, i se adreseaza Daniel Davi
Citeste mai multin Observator cultural nr. 786
Finalitatea acestei carti nu este numai una academic-formalizatoare. Adevarata problematica pe care o ridica cercetatorul clujean raspunde la o intrebare mult mai importanta: „Cum am putea fi?”. De aceea, studiul lui Daniel David constituie o constructie mai ampla, autorul cauta si ofera o serie de raspunsuri concrete la trasaturile psi
Citeste mai multin Observator cultural nr. 786
O.S.: Sinteti – rezulta din carte – un foarte bun cunoscator al istoriei romanilor. Am cautat vreo eroare de documentare in carte si n-am gasit, ati fost precis si nuantat cind ati prezentat fapte de istorie. Cum ati descoperit istoria romanilor? B.L.: Sint constient de un lucru: sint multe momente controversate in istoria romanilor. Nu
Citeste mai mult