in Suplimentul de cultura nr. 466
Cu o truculenta artistica exersata inca din dramaturgia sa, dar si ca romancier cu debutul intirziat, Visniec si-a gasit deplina originalitate cu Negustorul de inceputuri de roman.
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 466
Cu romanul sau, Fetita care se juca de-a Dumnezeu, Dan Lungu isi foloseste insusirile de sociolog pentru o carte despre copiii ai caror parinti au plecat sa munceasca in strainatate si despre parintii lor ajunsi acolo. O investigatie profunda, care ar merita ecranizata, despre copiii care ramin acasa si despre parintii care-i lasa, in speranta ca s
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 466
Revelatia anului 2014 a fost, pentru mine, cartea Florinei Pirjol, intitulata Carte de identitati. Recomand calduros acest volum, excelent scris, tuturor celor care vor sa stie mai multe despre literatura romana contemporana prinsa in cirligele autobiografismului.
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 466
Surpriza mea a fost M. Dutescu, cu al sau Uranus Park, un roman care mi s-a parut foarte curajos, insa intr-un mod subtil.
Citeste mai multin Suplimentul de cultura nr. 466
Un roman senzational a scris Adrian Schiop, Soldatii lui fiind o super-poveste de dragoste cum nu prea stim sa scriem, adica una in care sa punem pe pagina si vulnerabilitatile si scirba si toate laturile care intra in ligheanul amorului.
Citeste mai multin Tribuna nr. 309
Colonia fabricii este un vast prozopoem sau poem narativ, ambitios si expansionist care, telescopind destinele a trei (generatii de) barbati, te face sa simti – aproape visceral – istoria secolului XX. […] Moni Stanila recupereaza, salveaza vocile umilitilor & obiditilor, fara a lasa insa o clipa garda jos, fara a cadea in p
Citeste mai multin Catavencii
In Istoria Regelui Gogosar, Aldulescu scrie una dintre cele mai convingatoare si mai terifiante povesti despre securistul roman, fara mama, fara tata, care, dupa 1989, vrea sa devina – si ajunge – regele noilor structuri, intr-o lume in care orice e posibil, dar numai pentru unii. In timp ce scrie, naratorul din romanul lui Aldulescu se
Citeste mai multin Romania literara nr. 36
Am imprumutat cite ceva din tonul naratorului Istoriei Regelui Gogosar, ce nu face rabat de la apelative nu o data zeflemitoare. Indaratul discursului din roman intelegem chiar punctul de vedere concret, fara nimic abstract, al unui autor care vrea sa transmita acest lucru. Radu Aldulescu urmeaza cu naturalete ceea ce Bahtin intelegea prin metafora
Citeste mai multin Observator cultural nr. 789
Istoria Regelui Gogosar, la fel ca si Cronicile genocidului, e traversata de un refren care, repetindu-se in situatii-cheie, imprima intregii carti tonalitatea majora. In Cronici, doua astfel de mantre punctau firul intimplarilor: «Sa am bani de cheltuiala as veni la primavara, cind o da soarele iara» si delirantul «te iubesc te i
Citeste mai multpe facebook.com
Scriam in titlu „un roman exceptional”, ma refeream la Marea petrecere, de Petre Barbu, Cartea Romaneasca, 2014. Si chiar asa este! Romanul este recomandat ca un roman de dragoste. Si este (si) asta, dar nu doar asta. Este in fapt un roman al tranzitiei noastre bezmetice, cu imersiuni in trecutul nostru nu mai putin bezmetic, desi in al
Citeste mai mult