pe www.facebook.com/Recenzii-de-Carti
Ceea ce introduce nou romanul lui D. Coman este dubla perspectivă – prezentarea, părerea, propria privire – a ambelor personaje asupra aceleiași stări de fapt. Rebeca rememorează întîmplările, dialogurile în ordine cronologică sub forma unor note de jurnal, perspectiva ei fiind una afectiv-emoțională avînd la bază de multe ori imp
Citeste mai multpe filosofiatis.blogspot.ro
Avem de a face, așadar, cu o culegere de amănunte istorice semnificative, de anecdote, de incidente, de întîmplări adeseori amuzante (sau măcar curioase), ca mărunțișurile dintr-un Flea Market, în care nu valoarea în sine a obiectelor contează, cît bizareria și pitorescul lor. Notele urmează cronologia anului 1913, în definitiv, e s
Citeste mai multpe www.facebook.com/Recenzii-de-Carti
În cartea sa, Shahrnush Parsipur se axează mai mult pe povestea de viaţă a altor deţinute care au ajuns în situaţia ei (atît în închisoarea politică, cît şi cea de drept comun – „de moravuri”, unde a fost încarcerată pentru conţinutul unei cărţi scrise) – de la femei executate pentru adulter (în Republica Islamică o simp
Citeste mai multpe BookReport
E o carte bună, un bildungsroman într-o Valahie imaginară, ancorată în iluzia de roman istoric prin mulțimea de referințe la personaje care au existat cu adevărat. Dar eu știu mai bine – M ța Vinerii e o minciună frumoasă.
Citeste mai multîn Alecart nr. 18
Autoarea reușește să transforme prin scriitura sa excepțională o legendă urbană într-o fascinantă poveste.
Citeste mai multîn Suplimentul de cultură nr. 560
Este un roman de campus rom nesc. În spaţiul anglofon, acest termen este de mult consacrat, la fel şi romanele de acest fel, care se petrec în mediul universitar, americanii şi englezii mai ales au construit mult în această zonă. La noi nu există o tradiţie, deşi cîteva romane au apărut cu acest specific; şi aici mă gîndesc la Caius
Citeste mai multîn Suplimentul de cultură nr. 561
Bineînţeles, Scriptor nu este doar o transpunere a teoriilor poststructuraliste privind ce (mai) înseamnă autorul şi, în general, literatura în ziua de azi. Cartea se poate citi foarte bine şi în absenţa acestei decodificări sau, mai bine zis, una nu trebuie să le anuleze pe celelalte, oricîte vor fi ele. Cert este că ne afl
Citeste mai multîn Observator cultural nr. 874
În Scriptor sau Cartea transformărilor admirabile, cultura teoretică a autorului se răsfrînge în inteligența naratorului (disipat și el într-o sumedenie de voci). Mai elaborat decît ar fi lăsat să se întrevadă elocința scrisului său de pînă acum (autorul fiind și un publicist redutabil și experimentat), debutul lui Cod
Citeste mai multpe bookhub.ro
Gurmand al tîlcurilor văzute şi al celor numai bănuite, Doina Ruşti scrie un roman senzaţional, unul care aţîţă văzul, auzul, mirosul, pipăitul şi, cu predilecţie şi descîntec, gustul. O carte delectabilă după care – şi la propriu, şi la figurat – îţi lasă gura apă.
Citeste mai multpe postmodern.ro
Titlul anunţă o poveste cu final devoalat, de parcă autorul a vrut să facă spoiler. Dar nu e chiar aşa. Romanul ce anunţa cariera literară fulminantă a unuia dintre cei mai buni autori japonezi este plin de neprevăzut şi de suspans, pe fundalul acelei lumi ce abundă în senzualitatea gheişelor şi a curtezanelor. Această senzualitate
Citeste mai mult