pe filme-carti.ro
Simona Antonescu a scris un roman de dimensiuni epice impresionante, în care construiește o lume plină de personaje semnificative, în care legendele și faptele istorice se contopesc într-o imagine posibilă a unuia dintre episoadele dramatice ale istoriei.
Citeste mai multpe blog.libris.ro
Dincolo de așezarea în pagină a unor fragmente de viață dezvăluite în toată intimitatea și fragilitatea lor, o constantă a prozelor Iuliei Gherasim o reprezintă și imaginea personajului feminin – fetiță, tânără studentă, femeie ajunsă la maturitate, care, în toate aceste ipostaze, rămâne fiica unui tată absent, angajata asediată de cerințele directorului și iubita unor bărbați prezenți doar cu jumătate de normă în viața ei. (..) Așadar, Iulia Gherasim râmâne un nume de urmărit în continuare, o autoare pe care o așteptăm cu cel de-al doilea volum.
Citeste mai multîn Dilema, nr. 21
Scrise într-un ritm alert, putând fi parcurse cu uşurinţă şi stimulând interesul unui public de largă respiraţie, prozele scurte (ori foarte scurte) ale lui Bogdan Perţache construiesc o sumedenie de ipostaze şi avataruri ale artistului aventurier, mai mult sărac decât boem. Într-o lume desfigurată de promiscuitate, resursele travestiului identitar par inepuizabile. Varietatea deconcertantă a preocupărilor sociale asumate de către protagonişti se iveşte astfel şi ca o tentativă disperată a depăşirii unor traume, a unor ratări iscate adesea dintr-o proastă poziţionare existenţială: şomer, vânzător de pepeni, impostor, cleric în travesti, răspopit, pictor de biserici, portretist ambulant, caricaturist, învăţător şi/sau profesor navetist, vânzător ambulant de mici şi ceafă la grătar, bucătar, gunoier, zugrav, instalator de cablu TV-Internet, infirmier într-un spital COVID. Peste toate, pictura pare să rămână, însă, hobby-ul ori meseria îmbrăţişată fără rezerve, prima şi ultima dragoste.
Citeste mai multîn Observator cultural, nr. 1210
Mihai Radu ne arată cam ce se petrece „când realitatea se crapă”, în stilu-i caracteristic, care combină umorul negru, rețeta thrillerului, ironia fină, alegoria și predilecția pentru frazele-sentință, și o face din două unghiuri, cel al parabolei orwelliene, completate/concurate spre final de condiționările sociopolitice.
Citeste mai multîn Observator cultural, nr. 1217
Vertijuri, goluri de memorie. Acolo este țara mea e un roman puternic, inconfundabil: încă un act din ampla epopee despre suferința și răul contemporane a unuia dintre cei mai mari scriitori de după 1990.
Citeste mai multpe booksconnectingpeople.wordpress.com
În romanul Pământeni, autoarea își „ascute” lama scrierii și scoate la iveală o istorie obscură, greu de asimilat și de dus pentru un cititor care nu s-a mai ciocnit de uimitoarea lume literară niponă. Să fim sinceri până la capăt, cultura japoneză în materie de cărți e rafinat amplasată între șoc și admirație.
Citeste mai multîn revista 22
Bogdan Răileanu ne spune poveşti despre oameni singuri, nefericiţi, care trăiesc într-o lume ajunsă disfuncţională, şi ne pune în faţă o oglindă. Nu e uşor să ne recunoaştem în ea, dar povestirile din Picioare de lotus ne oferă o imagine credibilă.
Citeste mai multîn revista 22
Văduva e un roman care are curajul de a denunţa pudibonderii şi bigotisme care făceau ravagii nu doar în anii ’40, şi nu doar în Portugalia, şi anunţă marile romane ale lui Saramago, cele care vor veni mult mai târziu.
Citeste mai multîn revista 22
În masivul volum Nemesis. Bătălia pentru Japonia 1944-1945, istoricul britanic înmagazinează un volum uriaș de muncă. Hastings nu urmărește neapărat evoluția cronologică a ultimelor faze ale războiului din Pacific, ci recompune piesele unui puzzle extrem de complex, oferind un tablou al schimbărilor de natură umană pe care războiul le produce asupra participanților, de multe ori de o manieră definitivă. Este și o încercare de a explica diferențele de mentalitate care au existat între anglo-americani și niponi.
Citeste mai multpe spotmedia.ro
„Întrebarea asta despre cum te desenează statul ca dușman, ca entitate care pune probleme, ridică, de fapt, o lume în fața noastră. Pentru că toate garanțiile unei cetățenii, toate garanțiile legale, toate garanțiile normative nu sunt suficiente pentru protejarea lui Marin Chiriță. El este desenat pe harta agresivă a opoziției de către stat, de instituțiile lui și ajunge aici printr-un eveniment banal.”
Citeste mai mult