Time Out Bucuresti, nr. 11
Cartea Corei Flavian (pseudonimul unui filmolog si teatrologg, incadrabil ca biologica undeva intre saptezecisti si optzecisti), un roman subintitulat , este povestea Martei, o femeie care chiar reuseste sa-si traiasca viata dupa propriile principii. Nu-i pasa de reguli, de retete fixe sau de prejudecatile celorlalti, dar, in ciuda acestei lib
Citeste mai multinterviu cu Virginia LUPULESCU, in The One, iulie-august 2006
Punctul de plecare al acestui roman au fost povestile pe care mi le spunea tatal meu in copilarie, dar erau doar fragmente pe care trebuia sa le pun alaturi, ca piesele de puzzle. Am decis sa ma apuc serios de cartea asta cind m-am dus prima oara in Statele Unite. Acolo am realizat cit de mult s-a schimbat Italia intr-un secol. Cind bunicul meu a e
Citeste mai multThe One, iulie-august 2006
Cartea-cult a lui Irvine Welsh “ despre care Nick Hornby spunea ca este “ apare in Romania la zece ani dupa ecranizare. Romanul ii poate lua prin surprindere chiar si pe cei care au vazut filmul pentru ca Welsh are o forta unica de a nu scrie precum ceilalti. Originalitatea il caracterizeaza cu adevarat, asa ca veti fi de povestile lu
Citeste mai multThe One, iulie-august 2006
Cartea-cult a lui Irvine Welsh “ despre care Nick Hornby spunea ca este “ apare in Romania la zece ani dupa ecranizare. Romanul ii poate lua prin surprindere chiar si pe cei care au vazut filmul, pentru ca Welsh are o forta unica de a nu scrie precum ceilalti. Originalitatea il caracterizeaza cu adevarat, asa ca veti fi de povestile l
Citeste mai multObservator cultural, nr. 48/2006
Ceea ce am incercat, cu o formula literara personala, in aceasta nu doar in biografia mea, ci si in cea a timpului si locului si mediului in care am trait, a fost sa recuperez un destin individual din masificatul simbol colectiv. Tragedia devine parte a memoriei colective doar cind a devenit cliseu si actioneaza ca si un cliseu. Individul este a
Citeste mai multScrisul Romanesc, iulie-august 2006
Am vorbit si scris frecvent despre exil, intr-adevar, in ultimii 20 de ani. Mi-am inceput tardiv aceasta noua ucenicie in imprevizibil si nu a fost asa de simplu cum pare unora. M-a obsedat in aceasta perioada deposedarea, dislocarea, instrainarea, incertitudinile crescute si consecintele lor pentru psihicul vulnerabil al pribeagului.
Citeste mai multLetras Libres
Intoarcerea huliganului ii contrazice pe cei care voiau sa vada in Manea un scriitor indepartat de politica, aproape ascetic. Dimpotriva, este un roman cu puternice accente politice, in sensul cel mai ales al cuvintului: un roman despre etica politicii, despre temeiurile “ sau nesabuinta “ Istoriei. Romanul este, insa, mai presus de toate,
Citeste mai multApostrof, nr. 7-8, 2003
Se afla, in aceasta carte foarte artist si leit-motivic orchestrata, nu numai istoria familiei Manea, portretele parintilor, secvente autobiografice ale unui bildungsroman, descrierea socialismului romanesc, descreirea institutiilor si naravurilor socialiste, ci si motivatia adinca, ireconciliabila, implacabila a despartirii scriitorului roman Norm
Citeste mai multFormula As, nr. 737
Noi generatii il citesc si vorbesc despre el, tineri scriitori isi iau ca model prozele lui ancorate in cotidianul aparent banal, stilul simplu, dar capabil sa transmita, ca o perfuzie, direct in vena sensibilitatii moderne, emotii si vibratii de poezie autentica. Criticii au numit simplicitatea scriiturii lui Carver, stilul lui fara , realismul
Citeste mai multApropo, Nr. 8/ 2006
Raymond Carver, care abia acum incepe sa fie cunoscut la noi, e unul dintre marii maestri ai prozei scurte americane. Merita citit, mai ales pentru povestirea care da titlul volumului.
Citeste mai mult