Tabu, Nr. 51/2006
S-a intors acum, cu o carte aflata deja la al doilea tiraj si care, conform celor care au vindut-o la Bookfest, a fost cumparata in special de tineri, si cu doua piese, si ele destinate tinerilor. Iar asta e inca un semn ca generatia noastra are nevoie de munca lui, iar el vrea sa vorbeasca cu generatia asta. Stie ca toata lumea ii va urmari miscar
Citeste mai multIoana, nr. 16/ 2006
Un plecat din Republica tulbure a anilor de comunism romanesc, ajuns in boema newyorkeza, reintors in tara, dupa schimbarea de regim. Un peisaj cu personalitati pitoresti din doua lumi opuse.
Citeste mai multApostrof, nr. 5-6/ 2006
Andrei Serban, ca si Peter Brook, pare a fi fascinat in permanenta de cautarea unui limbaj universal, pe care toate fiintele umane l-ar putea intelege, dincolo de barierele aparent insurmontabile introduse de cele peste sase mii de limbi prezente pe planeta noastra. Nu este deci surprinzator ca Andrei Serban nu a ezitat sa prezinte intregi spectaco
Citeste mai multTimeOut, Nr. 13
De un jurnal te apropii cu o doza de sfiala si cu una, cel putin egala, de curiozitate, in cautarea unor detalii care sa te introduca in lumea celui care l-a scris. Dar Bulgakov nu scrie despre sine cit despre timpul lui, despre transformarea Rusiei in URSS si a intelectualilor in aliati ai regimului. Singura insemnare de natura strict personala pe
Citeste mai multIoana, nr. 16/ 2006
Multa vreme inaccesibile, fragmentele din volumul recent aparut dezvaluie framintarile unui scriitor, fost medic, dedicat apoi toata viata scrisului, ca jurnalist, dramaturg, prozator. Mihail Bulgakov alege sa isi protejeze demnitatea criticind deschis regimul politic al lui Stalin, in timpul caruia a fost supus la nenumarate presiuni. O carte mart
Citeste mai multTimeOut, Nr. 13
Demersul meu nu este unul nostalgic. Povestea cu nostalgia face parte din faimoasa tehnica a culturnicilor locali care deturneaza sensurile. In Romania nu ai voie sa gindesti diferit. Exista o doza de nostalgie, dar e o nostalgie controlata. E nostalgia unui matur fata de copilarie. Filonul tare al cartii ramine insa ironia, iar criticii mei, nu st
Citeste mai multTime Out Bucuresti, nr. 11
Cartea Corei Flavian (pseudonimul unui filmolog si teatrologg, incadrabil ca biologica undeva intre saptezecisti si optzecisti), un roman subintitulat , este povestea Martei, o femeie care chiar reuseste sa-si traiasca viata dupa propriile principii. Nu-i pasa de reguli, de retete fixe sau de prejudecatile celorlalti, dar, in ciuda acestei lib
Citeste mai multinterviu cu Virginia LUPULESCU, in The One, iulie-august 2006
Punctul de plecare al acestui roman au fost povestile pe care mi le spunea tatal meu in copilarie, dar erau doar fragmente pe care trebuia sa le pun alaturi, ca piesele de puzzle. Am decis sa ma apuc serios de cartea asta cind m-am dus prima oara in Statele Unite. Acolo am realizat cit de mult s-a schimbat Italia intr-un secol. Cind bunicul meu a e
Citeste mai multThe One, iulie-august 2006
Cartea-cult a lui Irvine Welsh “ despre care Nick Hornby spunea ca este “ apare in Romania la zece ani dupa ecranizare. Romanul ii poate lua prin surprindere chiar si pe cei care au vazut filmul pentru ca Welsh are o forta unica de a nu scrie precum ceilalti. Originalitatea il caracterizeaza cu adevarat, asa ca veti fi de povestile lu
Citeste mai multThe One, iulie-august 2006
Cartea-cult a lui Irvine Welsh “ despre care Nick Hornby spunea ca este “ apare in Romania la zece ani dupa ecranizare. Romanul ii poate lua prin surprindere chiar si pe cei care au vazut filmul, pentru ca Welsh are o forta unica de a nu scrie precum ceilalti. Originalitatea il caracterizeaza cu adevarat, asa ca veti fi de povestile l
Citeste mai mult