Lolitza , in rubrica Munca cu cartea din Academia Catavencu, nr. 12
Scriam saptamina trecuta ca literatura romana (romanul, in mod special) duce lipsa de profesionisti. Adica de acei oameni care stiu sa scrie bine, fara a avea pretentia ca produsele lor sint niste capodopere. Si iata ca dl. Mihai Zamfir, profesor universitar, specialist in stilistica, istorie literara si literatura comparata, imi demonstreaza pr
Citeste mai multIn dulcele pistil clasic , in Academia Catavencu, nr. 12
Deja acest roman a intrat cu brio in programele scolare de liceu, asa ca ar fi mai bine sa-l cititi chiar daca ati facut liceul acum multi ani si numai pentru a avea subiecte de conversatie cu liceenii de azi.
Citeste mai multOrizont, nr. 2/2004
Cu experienta si stapinirea de sine ale unui pedagog pregatit la scoala unei vieti in care , omul de radio si litere vorbeste despre autocenzura si debutul tirziu in literatura interdictiilor, despre diferenta dintre toleranta si uitarea ce anihileaza dezvoltarea culturii si civilizatiei moderne. Gelu Ionescu plateste cu moneda tare datorii de on
Citeste mai multAcademia Catavencu, 6-12 mai 2003
Cel mai interesant capitol al cartii ramine (dupa gustul meu) acela intitulat [...] . Este evocata copilaria la mosia bunicului patern, Galatiul, orasul cosmopolit unde si-a facut tineretea ca student la Institutul de Mine, apoi la Litere [...] pagini pline de nostalgie si spaime ca sistemul va pune mina pe el.
Citeste mai multObservator cultural, 13-19 mai 2003
Fara sa fie citusi de putin o tentativa de demitizare, contine o foarte detasata relatare a vietii de jurnalist la acest post de radio (Europa libera - n.r.): o naratiune nuantata despre o lume eterogena, in care existau deopotriva tensiune si solidaritate, profesionalism si superficialitate.
Citeste mai multRomania literara, 14-20 mai 2003
Cind specialistii au in vedere lucrarea si se refera la ea, constant o trec in domeniul sau specific de incadrare: prima culegere de folclor romanesc publicata sau prima culegere de povesti; prima lucrare prin care epica populara romaneasca in proza trezeste interesul strainatatii.
Citeste mai multAcademia Catavencu, nr. 18/ 2003
La ultima premiera de pe scena teatrului Odeon, mamaliga nu a explodat, desi ar fi avut o buna ocazie sa o faca. Ocazia aceasta poarta numele minunatului roman al Aglajei Veteranyi, , aparut anul trecut la Polirom si dramatizat acum de regizorul Radu Afrim.
Citeste mai multZiua literara, 27 octombrie
Matei Calinescu face parte din categoria, putin numeroasa a celor capabili sa teoretizeze seducator, transparent. In M. Calinescu isi propune, de fapt, sa ofere raspunsuri pertinenete la eternele intrebari , si, desigur, . Strategiile utilizate sint centrate pe protocolul descoperirii, sau, cum ii spune insusi autorul, pe secretivitate, nimi
Citeste mai multContrafort, iulie-august 2003
De la o vreme, jucindu-ma, doar la limita deliberarii, am avut senzatia vinovata ca il tradez eu insumi pe Matei Calinescu, citindu-l pentru cu totul altceva decit pentru demonstratia sa intrinseca, o demonstratie care, oricum, se pierde in digresiuni punind mai presus de orice interes placerea in sine a interpretarii.
Citeste mai multObservator cultural, 13-19 mai 2003
Unghiul personal de acros al temei e acela din care, pe urmele unei bibliografii stiintifice, dar si literare atent reconstituite, Matei Calinescu va vorbi despre nu ca despre o revenire asupra textelor, ci ca despre un dat al lecturii insesi, despre - adica - lectura ca . [...] Constructie conceptuala, cartea despre a lui Matei Calinescu e
Citeste mai mult