- ISBN
- 973-683-445-x
- An apariție
- 2000
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 288
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
- Domenii
Autorul abordeaza problematica educatiei interculturale pornind de la descrierea implicatiilor si resorturilor axiologice care guverneaza activitatea educativa, prin raportarea la orizontul educatiei, ajungind apoi la posibilitatile si strategiile de realizare, dificultatile la nivel individual si comunitar.
- An apariție
- 2000
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 288
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Dimensiunea culturata a Educatiei • Educatie si valori. Deschideri posibile • Educatia ca investitie culturala • Caracteristici si ipostaze ale valorilor educationale • Dimensiunea interculturala a educatiei • Intemeieri teoretico-metodologice ale pedagogiei interculturale • Comunicarea interculturala. Posibilitati si limite • Procesualitatea identitate - alteritate culturala • Educatia pentru diversitate - raspuns la pluralismul cultural • Perspectiva paradigmei interculturale in Romania. Avatarurile unei societati posttotalitare • Formarea formatorilor in perspectiva educatiei interculturale
Despre autori
Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.
Vezi și http://www.constantincucos.ro