Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
Didactica. Fundamente și dezvoltări...
ISBN
978-973-46-1242-0
An apariție
2008
Lună apariție
0
Număr pagini
216
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
Domenii

Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste

Autori: Florin Frumos
INDISPONIBIL
9,62 lei

 
Prefata de Constantin Cucos

Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive, in special din psihologia cognitiva, creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale, abordind teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica. Prezentarea acestora in maniera istorica si comparativa, sintetizarea paradigmelor educative pe care le genereaza contribuie la conturarea cadrului de dezvoltare teoretica a noii didactici de factura cognitivista. Profesorii vor gasi in volum indrumari atit de ordin stiintific, vizind cu precadere teoriile invatarii, cit si de ordin metodic.
An apariție
2008
Lună apariție
0
Număr pagini
216
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Teoriile invatarii si incidenta lor asupra restructurarii didacticii • Orientarile majore in psihologia invatarii si in educatie in secolul XX: behaviorismul, constructivismul, socioconstructivismul si teoriile cognitiviste • Modificabilitatea inteligentei si procesualitatea educatiei • Controverse asupra ideii de modificare a inteligentei • Teorii psihologice partizane ale modificabilitatii inteligentei • Modificabilitatea inteligentei si educatia cognitiva • Finalitatile educatiei in vizi-unea psihologiei cognitive • Continutul invatamintului in viziune cognitivista • Metodologia instruirii in perspectiva cognitivista • Principiile didactice – o analiza cognitivista • Regindirea strategiilor de evaluare sub influenta achizitiilor psihologiei cognitive


Despre autori


Florin Frumos (n. 1975) este conferențiar doctor și conducător de doctorat în domeniul Științelor Educației, membru al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași. Domenii de competență: pedagogia generală, psihologia educației, psihologia învățării, metodologia cercetării în științele educației. A fost membru în echipele unor proiecte naționale și internaționale Socrates, CNCSIS și POSDRU la nivel de facultate și departament și colaborator al Ministerului Educației în numeroase proiecte care au vizat elaborarea programelor școlare, evaluarea manualelor, validarea planurilor-cadru și configurarea formării profesorilor prin masteratul didactic. A publicat articole în reviste indexate „Web of Science” și „Scopus”, dintre care menționăm: „Parental Practices in Early Education: The Necessity of Parental Counseling in Iasi County” (2011); „Inaccuracy and Overconfidence in Metacognitive Monitoring of University Students” (2019); „Reasons for Teaching and Middle Term Career Predictions among University Students Starting Initial Formation for Didactic Profession” (2019). Este autorul volumului Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste (Polirom, 2008), coordonator al volumului Formarea pentru cariera didactică. Demersuri teoretice și empirice (Editura Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, 2021) și autor al capitolelor „Strategiile didactice în școala contemporană” și „Epistemologia personală și formarea profesorilor”. Este coautor al volumelor Psihopedagogie pentru examenele de definitivare și grade didactice (ediția a III-a, Polirom, 2009) și Cum gândim în viața de zi cu zi (Polirom, 2019), cu capitolele „Efectul de supraîncredere” și „Efectul Dunning-Kruger”.



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.