Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
Psihopedagogie pentru examene de...
ISBN
973-683-213-9
An apariție
1999
Lună apariție
12
Număr pagini
320
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
Domenii

Psihopedagogie pentru examene de definitivare şi grade didactice

Autori: Constantin Cucoș
 
Realizata in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, cu colaborarea unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza”, Iasi, lucrarea cuprinde un pachet de zece unitati de curs, delimitate in consens cu programele de pregatire in vederea examenelor de definitivare si grade didactice.
An apariție
1999
Lună apariție
12
Număr pagini
320
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Educatia si provocarile lumii contemporane • De la probleme de anvergura materiala la „problematica lumii contemporane” • Educatia - mediator al stiintei si tehnicii în epoca contemporana • Raspunsuri ale educatiei la cerintele dezvoltarii lumii contemporane • „Educatiile paralele” • Invatarea in scoala • Esenta învatarii • Perceptia si atentia • Memoria • Creativitatea si cultivarea ei în scoala • Gindirea. Dezvoltarea gindirii în procesul instructiv-educativ • Aspecte psihologice ale educarii motivatiei scolarilor • Personalitatea elevului • Conceptul de personalitate • Temperamentul • Caracterul • Modificarea comportamentului prin sistemul de întariri si pedepse • Aptitudinile • Rolul expectantelor în dezvoltarea personalitatii • Continuturile procesului de invatamint, componenta a curriculum-ului • Conceptualizarea continuturilor • Selectia continuturilor • Organizarea continuturilor • Metodele de învatamint • Definitii si cadre de referinta necesare • Sistemul metodelor de învatamint: configuratie actuala • Comentariu necesar asupra criteriilor de clasificare • Prezentarea analitica a principalelor metode de învatamint • Probleme de docimologie didactica • Discriminari conceptuale • Probleme actuale privind evaluarea • Functiile evaluarii • Strategii de evaluare • Tehnici de notare • Factori perturbatori în apreciere si notare • Testul docimologic • Formarea elevilor pentru autoevaluare. Avantaje si posibilitati practice • Proiectarea si desfasurarea activitatii didactice • Modalitati de organizare si desfasurare a activitatii didactice • Lectia ca microsistem pedagogic • Proiectarea activitatii didactice • Comunicarea didactica • Introducere • Forme ale comunicarii umane • Comunicarea didactica • Retroactiuni ale comunicarii didactice • Psihologia sociala a cimpului educational • Probleme generale • Grupul scolar • Dinamici psihosociale în cimpul educational • Dimensiuni psihosociale ale activitatii profesorului • Devierile comportamentale ale elevilor si combaterea lor. Esecul la invatatura si prevenirea lui • Precizari terminologice • Forme ale inadaptarii scolare si factorii care le explica • Aspecte psihopedagogice privind profilaxia comportamentului deviant al elevilor • Notiunea de „esec scolar” • Cauze ale esecului scolar • Posibilitati de prevenire si înlaturare a esecului scolar


Despre autori


Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.

Vezi și http://www.constantincucos.ro



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.