Mihaela St. Radulescu – profesor universitar doctor – este licentiata in filologie romanica, specializarea franceza si doctor in stiintele educatiei, ambele titluri obtinute la Universitatea din Bucuresti. A efectuat stagii de perfectionare in formare si cercetare la Universitatea Paris X si Universitatea Lumière Lyon 2. Preda cursurile de metodologia cercetarii stiintifice (la sectia de filologie Traducere si Interpretarea Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti), studii culturale franceze, tehnici de comunicare (in cadrul Departamentului de Limbi Straine si Comunicare din UTCB). A publicat peste 70 de lucrari: stiintifice, didactice, studii si articole pe teme de literatura, pedagogia comunicarii, lexicologie, interferente ale lingvisticii cu didactica limbilor straine, ale pedagogiei cu literatura, ale literaturii cu filosofia. A prezentat comunicari stiintifice la congrese internationale in Romania, Republica Moldova, Franta, Belgia, Canada. Printre publicatii: monografia stiintifica consacrata operei ganditorului francez Célestin Freinet - Pedagogia Freinet. Un demers inovator (Polirom, 1999),Dictionar francez-roman de termeni politici si diplomatici (Masina de scris, 1999), Metodologia cercetarii stiintifice. Elaborarea lucrarilor de licenta, masterat, doctorat (Editura Didactica si Pedagogica, 2006), Options culturelles françaises et francophones (Paideia, 2008), La méthodologie de la recherche scientifique – composante essentielle de la formation universitaire (coord., in colab., Ars Docendi, 2010),Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire (coord., in colab., Editura Didactica si Pedagogica, 2010) si studii consacrate ideilor pedagogice in gandirea lui Mihai Eminescu, universului liric al Annei de Noailles, contributiei gandirii franceze la cultura universala (Henri Bergson, Jean-Paul Sartre etc.), contributiei unor creatori romani la cultura franceza (D. Bolintineanu, Emil Cioran) etc. Este membra a unor asociatii si comisii profesionale si stiintifice din tara si strainatate; membra a Comisiei Nationale pentru Alternative Educationale din Romania. A coordonat (in colaborare) mai multe volume colective care cuprind studii de literatura, istoria culturii, lingvistica, comunicare, creativitate literara si stiintifica. A participat la realizarea unor proiecte stiintifice internationale; director al Proiectului de Cooperare Stiintifica Interuniversitara «Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire. L'harmonisation des pratiques académiques» (Metodologia invatarii cercetarii universitare. Armonizarea practicilor academice), realizat prin colaborarea unor universitari din mai multe tari europene). Lucrarea aparuta la Editura Polirom - Pedagogia Freinet - dovedeste interesul autoarei pentru inovarea abordarilor pedagogice.