Pedagogia Freinet. Un demers inovator
ISBN
973-683-264-3
An apariție
1999
Lună apariție
12
Număr pagini
208
Tip ediție
broșată
Format
147x205
Colecție
ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
Domenii

Pedagogia Freinet. Un demers inovator

Autori: Mihaela Șt. Rădulescu
 
In pedagogia Freinet, elevul devine o prezenta activa, el nu mai este un simplu recipient in care se toarna cunoastere. Printr-o analiza critica fata de doctrinele care trateaza scolaritatea ca activitate ludica, Freinet evita neajunsurile acestor doctrine prin crearea si justificarea ideii de „munca-joc”, contrapusa celei de „joc-munca”, subliniind astfel rolul muncii asumate liber nu numai in educatie, ceea ce se observase demult, ci si in invatare. Este relevata repudierea energica a muncii-corvoada, a muncii impuse – tipice pentru scoala traditionala. In partea a doua a lucrarii sint prezentate „tehnicile Freinet” de invatare scolara, toate incurajind invatarea prin tatonare experimentala.
An apariție
1999
Lună apariție
12
Număr pagini
208
Tip ediție
broșată
Format
147x205
Fără comentarii
Célestin Freinet. Privire generala • Constituirea gindirii lui Célestin Freinet • Conceptia pedagogica a lui Célestin Freinet • Tehnicile Freinet • Valoarea si limitele pedagogiei Freinet. Actualitatea ei


Despre autori


Mihaela St. Radulescu – profesor universitar doctor – este licentiata in filologie romanica, specializarea franceza si doctor in stiintele educatiei, ambele titluri obtinute la Universitatea din Bucuresti. A efectuat stagii de perfectionare in formare si cercetare la Universitatea Paris X si Universitatea Lumière Lyon 2. Preda cursurile de metodologia cercetarii stiintifice (la sectia de filologie Traducere si Interpretarea Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti), studii culturale franceze, tehnici de comunicare (in cadrul Departamentului de Limbi Straine si Comunicare din UTCB). A publicat peste 70 de lucrari: stiintifice, didactice, studii si articole pe teme de literatura, pedagogia comunicarii, lexicologie, interferente ale lingvisticii cu didactica limbilor straine, ale pedagogiei cu literatura, ale literaturii cu filosofia. A prezentat comunicari stiintifice la congrese internationale in Romania, Republica Moldova, Franta, Belgia, Canada. Printre publicatii: monografia stiintifica consacrata operei ganditorului francez Célestin Freinet - Pedagogia Freinet. Un demers inovator (Polirom, 1999),Dictionar francez-roman de termeni politici si diplomatici (Masina de scris, 1999), Metodologia cercetarii stiintifice. Elaborarea lucrarilor de licenta, masterat, doctorat (Editura Didactica si Pedagogica, 2006), Options culturelles françaises et francophones (Paideia, 2008), La méthodologie de la recherche scientifique – composante essentielle de la formation universitaire (coord., in colab., Ars Docendi, 2010),Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire (coord., in colab., Editura Didactica si Pedagogica, 2010) si studii consacrate ideilor pedagogice in gandirea lui Mihai Eminescu, universului liric al Annei de Noailles, contributiei gandirii franceze la cultura universala (Henri Bergson, Jean-Paul Sartre etc.), contributiei unor creatori romani la cultura franceza (D. Bolintineanu, Emil Cioran) etc. Este membra a unor asociatii si comisii profesionale si stiintifice din tara si strainatate; membra a Comisiei Nationale pentru Alternative Educationale din Romania. A coordonat (in colaborare) mai multe volume colective care cuprind studii de literatura, istoria culturii, lingvistica, comunicare, creativitate literara si stiintifica. A participat la realizarea unor proiecte stiintifice internationale; director al Proiectului de Cooperare Stiintifica Interuniversitara «Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire. L'harmonisation des pratiques académiques» (Metodologia invatarii cercetarii universitare. Armonizarea practicilor academice), realizat prin colaborarea unor universitari din mai multe tari europene). Lucrarea aparuta la Editura Polirom - Pedagogia Freinet  - dovedeste interesul autoarei pentru inovarea abordarilor pedagogice.


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.