Perspective asupra educatiei si politicilor educative • Structuri, institutii, modele formative • Universitatea – intre declaratia de misiune si principiile managementului • Formarea profesorilor si reforma educatiei – invatamintele istoriei • Doua modele academice – Vasile Pirvan si Al. Zub • Functia modelatoare a profesorului – plecind de la citeva investigatii
Despre autori
Liviu Antonesei (n. 1953) este doctor in stiintele educatiei, profesor la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza” din Iasi. Domenii de competenta: introducere in stiintele educatiei, metodologia cercetarii, antropologia culturii. De asemenea, este scriitor, membru al PEN Club si ASPRO si jurnalist. Fondator si presedinte al revistei de cultura Timpul. Membru al Asociatiei Internationale a Sociologilor de Limba Franceza si al board-lui stiintific al International Journal of Humanistic Ideology. A debutat in 1988 cu volumul de eseuri Semnele timpului. Autor a opt volume de literatura (poezie, proza, eseu) si a noua volume in domeniul disciplinelor antropologice (stiintele educatiei, istoria, sociologia si filosofia culturii, stiinte politice). La Editura Polirom a mai publicat: Jurnal din anii ciumei, 1987-1989. Incercari de sociologie spontana (1995), Paideia. Fundamentele culturale ale educatiei (1996), O prostie a lui Platon. Intelectualii si politica (1997), Managementul universitar: de la viziunea conducerii la misiunea de succes (in colaborare, 2002), O introducere in pedagogie. Dimensiuni axiologice si transdisciplinare ale educatiei (2002), Literatura, ce poveste! Un diptic si citeva linkuri in reteaua literaturii (2004), Polis si Paideia. Sapte studii despre educatie, cultura si politici educative (2005).