Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
Cogniţia epistemică
ISBN
978-973-46-9339-9
An apariție
2023
Lună apariție
3
Număr pagini
304
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Științele educației
Domenii

Cogniţia epistemică

Fundamente și implicații în educație

Autori: Florin Frumos
59,00 lei

 

Cuvânt‑înainte de Constantin Cucoş

Salutar în contextul literaturii de specialitate din România din sfera psihologiei educației, volumul Cogniția epistemică cuprinde teorii, modele și practici ale acestui domeniu, descriind procesele prin care subiectul reflectează la natura, limitele și criteriile de judecare ale cunoașterii sale. Conținând informații importante în formarea multor categorii de profesioniști – specialiști în științe socioumane, profesori de literatură, matematică, istorie și științe, educatoare și învățători –, lucrarea prezintă scenarii de intervenție pe baza cărora pot fi construite strategii de predare a diferitelor teme, ținând cont de specificul epistemic al domeniilor de cunoaștere, dar și de epistemologiile personale ale elevilor și profesorilor. De asemenea, sprijină configurarea conținuturilor și sarcinilor didactice, descrie credințe și profiluri epistemice la elevi și studenți, explică prin ce mecanisme se pot schimba acestea și precizează rolul climatului epistemic din clasă. Nu în ultimul rând, publicul larg poate afla cum se nasc, evoluează și se modifică credințele despre cunoaștere, cum cultivăm virtuțile și contracarăm viciile epistemice, cum ne justificăm credințele ori pur și simplu cum producem cotidian sens.

An apariție
2023
Lună apariție
3
Număr pagini
304
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Modele evolutive ale cogniției epistemice • Justificare și scepticism • Dezvoltarea inferențelor și a raționamentului logic • Emoțiile epistemice • Cercetarea credințelor epistemice din domeniul istoriei • Provocări și perspective în credințele epistemologice despre matematică • Text, sarcină, lectură și context – implicații instrucționale • Cogniții epistemice în viața cotidiană • Probleme metodologice în cercetările asupra cogniției epistemice • Direcții ale educației epistemice într-un peisaj post-truth



Despre autori


Florin Frumos (n. 1975) este conferențiar doctor și conducător de doctorat în domeniul Științelor Educației, membru al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași. Domenii de competență: pedagogia generală, psihologia educației, psihologia învățării, metodologia cercetării în științele educației. A fost membru în echipele unor proiecte naționale și internaționale Socrates, CNCSIS și POSDRU la nivel de facultate și departament și colaborator al Ministerului Educației în numeroase proiecte care au vizat elaborarea programelor școlare, evaluarea manualelor, validarea planurilor-cadru și configurarea formării profesorilor prin masteratul didactic. A publicat articole în reviste indexate „Web of Science” și „Scopus”, dintre care menționăm: „Parental Practices in Early Education: The Necessity of Parental Counseling in Iasi County” (2011); „Inaccuracy and Overconfidence in Metacognitive Monitoring of University Students” (2019); „Reasons for Teaching and Middle Term Career Predictions among University Students Starting Initial Formation for Didactic Profession” (2019). Este autorul volumului Didactica. Fundamente și dezvoltări cognitiviste (Polirom, 2008), coordonator al volumului Formarea pentru cariera didactică. Demersuri teoretice și empirice (Editura Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, 2021) și autor al capitolelor „Strategiile didactice în școala contemporană” și „Epistemologia personală și formarea profesorilor”. Este coautor al volumelor Psihopedagogie pentru examenele de definitivare și grade didactice (ediția a III-a, Polirom, 2009) și Cum gândim în viața de zi cu zi (Polirom, 2019), cu capitolele „Efectul de supraîncredere” și „Efectul Dunning-Kruger”.



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.