Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
Educaţia digitală
ISBN ePub

978-973-46-8226-3

ISBN PDF

978-973-46-8227-0

An apariție

2020

Tip ediție
eBook
Format
ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
Colecție
COLLEGIUM > Științele educației
Domenii

Educaţia digitală

Autori: Ciprian Ceobanu , Constantin Cucoș , Olimpius Istrate , Ion-Ovidiu Pânișoară
41.95 lei
Pentru descărcarea cărților, plata se face on-line către partenerii noștri, în regim securizat. Detaliile privind modalitatea de descărcare le puteti afla de pe pagina web a librăriei virtuale spre care veți fi direcționat. La finalul cumpărăturilor, puteți reveni pe site-ul editurii Polirom. Vă mulțumim!
Vă rugăm să alegeți formatul dorit de la partenerii noștri (ePub sau PDF cu Adobe DRM, formatul mobi pentru Kindle nu este disponibil):

Cărțile noastre digitale pot fi descărcate și de pe următoarele librării on-line:
Vezi varianta tiparita
 

O carte esențială pentru profesori și toți cei interesați de educația digitală.

Schimbările economice și sociale generate de răspîndirea tehnologiei în majoritatea domeniilor vieții se reflectă și în discursurile și practicile educaționale, iar efectele crizei de sănătate provocate de noul coronavirus la nivel mondial asupra procesului de învățămînt evidențiază avantaje și neajunsuri ale educației digitale în contexte diferite. Acest volum reunește contribuțiile mai multor specialiști în științele educației care converg spre ideea că învățarea în societatea de astăzi presupune o nouă perspectivă asupra conținuturilor învățării prin integrarea oportunităților puse la dispoziție de noile tehnologii de informare și comunicare. Educația digitală oferă un plus de informație pentru identificarea unor modalități de adaptare la viitor și de abordare a provocărilor cu care se confruntă sistemele de învățămînt.

 

An apariție
2020
Lună apariție
6
Număr pagini
376
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Riscurile și siguranța utilizării tehnologiilor informatice în contexte educaționale • Modificarea profilului învățării individuale în era tehnologiilor digitale • Platforme de învățare online. Premise, categorii, caracteristici esențiale • Manualele digitale și formarea competențelor la elevi • Evaluarea performanțelor școlare și academice în medii educaționale digitale • Dezvoltarea competențelor digitale la persoane în vîrstă


Despre autori


Ciprian Ceobanu (coordonator)

Ciprian CEOBANU este profesor universitar doctor la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. A publicat articole şi studii în reviste de specialitate şi volume colective. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom ca unic autor, coautor şi coordonator amintim Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic (2009), Psihosociologie şcolară (2013) şi Învăţarea în mediul virtual. Ghid de utilizare a calculatorului în educaţie (2016). Domenii de competenţă: psihologia educaţiei, instruirea asistată de calculator, e-learning, m‑learning.



Constantin Cucoș (coordonator)

Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.

Vezi și http://www.constantincucos.ro



Olimpius Istrate (coordonator)

Olimpius ISTRATE este conferenţiar doctor la Departamentul pentru Formarea Profesorilor, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, unde susţine cursul Instruire asistată de calculator. Este doctor în ştiinţe ale educaţiei cu teza „Evaluarea programelor de e-learning”. Prima sa lucrare publicată este Educaţia la distanţă. Proiectarea materialelor (Agata, 2000). Parcursul său profesional include poziţii precum: cercetător la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (Bucureşti), education manager pentru sud‑estul Europei la Intel (Bucureşti), instructional designer – senior education officer la Federaţia Internaţională a Societăţilor Naţionale de Cruce Roşie şi Semilună Roşie (Geneva), coordonator e-learning pentru proiectul CRED la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.

 



Ion-Ovidiu PÂNIȘOARĂ, profesor doctor în cadrul Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației și directorul Departamentului de Formare a Profesorilor al aceleiași universități. Conducător de doctorate în domeniul științele educației și coordonator al programelor de masterat Învățare, inovare și coaching în educație, Master didactic, Mentoratul în educație. Expert și key‑speaker la conferințe naționale și internaționale de educație și în organisme naționale de profil, face parte din echipele care elaborează politici educaționale în domeniul formării cadrelor didactice (membru CNATDCU, președinte al Comisiei Naționale de Învățământ Pedagogic etc.). Din 2012 a inițiat și a susținut prin articole site‑ul de parenting www.performante.ro și a fost o prezență media constantă (PRO TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). Coordonează colecțiile „Carieră. Succes. Performanțe” și „Profesorul de succes” ale Editurii Polirom. A publicat și lucrări ce vizează apropierea științei de marele public, precum Emoțiile – de la teorie la poezie (vol. 1 și 2, 2018, 2020) ori boardgame‑urile Emotijovia. Jocul emoțiilor, Lumea Emoțiilor, Festina Lente, Provocarea emoțiilor, Calendarul fericirii etc. A publicat numeroase studii și cercetări în domeniu și 31 de cărți, dintre care la Editura Polirom i‑au apărut: Prelegeri pedagogice (în colab., 2001), Comunicarea eficientă. Metode de interacțiune educațională (2003, 2004, 2006, 2008; volum premiat în 2010 de Academia Română), Pregătirea psihopedagogică. Manual pentru definitivat și gradul didactic II (coord. în colab., 2008), Profesorul de succes. 59 de principii de pedagogie practică (2009, 2015), trilogia Medaliile succesului (în colab., 2012, 2013, 2014), Managementul resurselor umane (în colab., 2004, 2005, 2016), Ghidul profesorului (2017), Pedagogia învățământului primar și preșcolar (coord. în colab., vol. 1 și 2, 2019), Educația digitală (coord. în colab., 2020, 2022), Enciclopedia metodelor de învățământ (coord., 2022, 2024).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.