- ISBN ePub
-
978-973-46-8226-3
- ISBN PDF
-
978-973-46-8227-0
- An apariție
-
2020
- Tip ediție
- eBook
- Format
- ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Educaţia digitală
Autori: Ciprian Ceobanu , Constantin Cucoș , Olimpius Istrate , Ion-Ovidiu Pânișoară
O carte esențială pentru profesori și toți cei interesați de educația digitală.
Schimbările economice și sociale generate de răspîndirea tehnologiei în majoritatea domeniilor vieții se reflectă și în discursurile și practicile educaționale, iar efectele crizei de sănătate provocate de noul coronavirus la nivel mondial asupra procesului de învățămînt evidențiază avantaje și neajunsuri ale educației digitale în contexte diferite. Acest volum reunește contribuțiile mai multor specialiști în științele educației care converg spre ideea că învățarea în societatea de astăzi presupune o nouă perspectivă asupra conținuturilor învățării prin integrarea oportunităților puse la dispoziție de noile tehnologii de informare și comunicare. Educația digitală oferă un plus de informație pentru identificarea unor modalități de adaptare la viitor și de abordare a provocărilor cu care se confruntă sistemele de învățămînt.
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 376
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Ciprian CEOBANU este profesor universitar doctor la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. A publicat articole şi studii în reviste de specialitate şi volume colective. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom ca unic autor, coautor şi coordonator amintim Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic (2009), Psihosociologie şcolară (2013) şi Învăţarea în mediul virtual. Ghid de utilizare a calculatorului în educaţie (2016). Domenii de competenţă: psihologia educaţiei, instruirea asistată de calculator, e-learning, m‑learning.
Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în ştiinţele educației, cu o lucrare de filosofia educaţiei. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (Polirom, Iași, în colab., 2020, 2022), Filosofia educației (Polirom, 2022). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educaţia religioasă, formarea formatorilor (mai multe se pot afla pe: www.constantincucos.ro).
Olimpius ISTRATE este conferenţiar doctor la Departamentul pentru Formarea Profesorilor, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, unde susţine cursul Instruire asistată de calculator. Este doctor în ştiinţe ale educaţiei cu teza „Evaluarea programelor de e-learning”. Prima sa lucrare publicată este Educaţia la distanţă. Proiectarea materialelor (Agata, 2000). Parcursul său profesional include poziţii precum: cercetător la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (Bucureşti), education manager pentru sud‑estul Europei la Intel (Bucureşti), instructional designer – senior education officer la Federaţia Internaţională a Societăţilor Naţionale de Cruce Roşie şi Semilună Roşie (Geneva), coordonator e-learning pentru proiectul CRED la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
Ion‑Ovidiu PÂNIŞOARĂ este profesor dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, director al Departamentului de Formare a Profesorilor şi conducător de doctorat în domeniul ştiinţele educaţiei. Expert şi key‑speaker la conferinţe naţionale şi internaţionale de educaţie şi în organisme naţionale de profil, a fost şi este implicat în elaborarea de politici educaţionale în domeniul formării cadrelor didactice. Din 2012 a iniţiat şi a susţinut prin articole site‑ul de parenting www.performante.ro şi a fost o prezenţă media constantă (PRO TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). A publicat numeroase studii şi cercetări în domeniu şi 28 de cărţi, dintre care Comunicarea eficientă (patru ediţii) a fost premiată în 2010 de Academia Română. Coordonează colecţiile „Carieră. Succes. Performanţe” şi „Profesorul de succes” la Editura Polirom şi co‑coordonează programele de masterat „Învăţare, inovare şi coaching în educaţie”, „Master didactic” şi „Mentoratul în educaţie”. În planul publicaţiilor sale a găsit loc şi pentru cele adresate comunităţii şi de apropiere a ştiinţei de marele public (cele două volume Emoţiile – de la teorie la poezie, boardgame‑urile Emotijovia, Festina Lente şi Provocarea emoţiilor sau Calendarul fericirii etc.).