- ISBN
- 973-683-597-9
- An apariție
- 2000
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 232
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
-
COLLEGIUM
>
Științele educației
- Domenii
-
Ce este managementul? • Este necesar si posibil managementul educational? • Conceptul de management educational • Stiinta si arta managementului educational • Fundamentarea interdisciplinara a managementului educational • Necesitate si posibilitate • Roluri ale profesorului ca educator si manager • Rolurile manageriale - criterii de definire • Profesorul-manager, ca profesionist • Accepta profesorul noul rol? • Profesorul si managementul schimbarii • Cultura manageriala - sursa a succesului • Procesul instructiv-educativ ca proces managerial • Decizia • Organizarea • Dirijarea (conducerea), coordonarea • Evaluarea si reglarea manageriala • Succesul managerial • Managementul curriculumului • Gestiunea resurselor pedagogice • Marketing educational • Participarea si implicarea elevilor • Managementul sistemului informational • Comunicarea in managementul educational • Implicarea in cercetarea manageriala • Cimpul educational - cadru al actiunii manageriale • Managementul interactiv • Managementul autoritatii si libertatii • Managementul starilor tensionale • Stil educational - stil managerial: definire • Conditionari ale eficientei stilului • Profesorul-manager si leadership-ul • Stiluri educationale - stiluri manageriale: tipuri • Empirism - rationalitate - creativitate manageriala • Constructia unui model interactiv • Dimensiunile esentiale ale personalitatii profesorului-manager • Profesorul-manager: un profil dezirabil de competenta • Utilitatea modelului • Autoformarea profesorului ca manager (self-management)
Despre autori
Elena Joita este conferentiar la Catedra de Psihologie si Pedagogie, Departamentul pentru pregatirea Personalului Didactic al Universitatii din Craiova, doctor in pedagogie al Universitatii Bucuresti din 1976. Lucrari publicate: „Didactica aplicata” (1994), „Management scolar. Elemente de tehnologie manageriala” (1995), „Eficienta instruirii. Fundamente pentru o didactica praxiologica” (1998). La Editura Polirom au aparut: „Pedagogia - stiinta integrativa a educatiei” (1999), „Management educational” (2000) si „Educatia cognitiva. Fundamente. Metodologie” (2002).