- ISBN
- 978-973-46-7111-3
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 352
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Autori: Constantin Cucoș
Ediţia a II-a revăzută şi adăugită
Volumul oferă o introducere în istoria celor mai reprezentative idei şi concepţii pedagogice, completată în această nouă ediţie de abordarea principalilor reprezentanţi ai pedagogiei autohtone. O extindere problematică firească, întrucît şi în perimetrul gîndirii româneşti despre educaţie s-au manifestat puncte de vedere deosebit de consistente, convergente cu cele existente pe plan universal, însă racordate la elemente socioculturale specifice. Istoria pedagogiei se adresează în primul rînd studenţilor de la facultăţile cu profil didactic, celor de la secţiile de pedagogie, psihopedagogie, psihologie în special, dar şi tuturor viitorilor profesori, indiferent de specializarea lor, precum şi formatorilor interesaţi de evoluţia teoriilor despre educaţie.
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 352
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Antichitatea clasică: Socrate, Platon, Aristotel • Pedagogia creştină: Clement Alexandrinul, Vasile cel Mare, Ioan Gură de Aur, Augustin, Toma de Aquino • Renaşterea şi Reforma: Erasmus din Rotterdam, François Rabelais, Michel de Montaigne, Thomas Morus, Tommaso Campanella • Pedagogia clasică: Immanuel Kant, Jean-Jacques Rousseau, Lev Nikolaevici Tolstoi • Alfred Binet, Ernst Meumann, Wilhelm August Lay • „Educaţia nouă”: Maria Montessori, Édouard Claparède, Adolphe Ferrière • Alte repere pedagogice în secolul XX: Émile Durkheim, John Dewey, Eduard Spranger • Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti: Spiru Haret, Ion Găvănescul, Onisifor Ghibu, Ştefan Bârsănescu
Despre autori

Constantin Cucoş, profesor în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom menționăm: Pedagogie (1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Educația. Dimensiuni culturale și interculturale (2000), Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (2001, 2017), Timp și temporalitate în educație. Elemente pentru un management al timpului școlar (2002), Informatizarea în educație. Aspecte ale virtualizării formării (2006), Teoria și metodologia evaluării (2008), Educația. Iubire, edificare, desăvârșire (2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (2013), Educația estetică (2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (2017) și Educația digitală (în colab., 2020, 2022). Este autorul a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: formarea formatorilor, filosofia educației, pedagogia culturii, educația religioasă, pedagogia interculturală.