Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine...
ISBN
978-973-46-7111-3
An apariție
2017
Lună apariție
12
Număr pagini
352
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Științele educației
Domenii

Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)

Autori: Constantin Cucoș
INDISPONIBIL
39,95 lei

 

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Volumul oferă o introducere în istoria celor mai reprezentative idei şi concepţii pedagogice, completată în această nouă ediţie de abordarea principalilor reprezentanţi ai pedagogiei autohtone. O extindere problematică firească, întrucît şi în perimetrul gîndirii româneşti despre educaţie s-au manifestat puncte de vedere deosebit de consistente, convergente cu cele existente pe plan universal, însă racordate la elemente socioculturale specifice. Istoria pedagogiei se adresează în primul rînd studenţilor de la facultăţile cu profil didactic, celor de la secţiile de pedagogie, psihopedagogie, psihologie în special, dar şi tuturor viitorilor profesori, indiferent de specializarea lor, precum şi formatorilor interesaţi de evoluţia teoriilor despre educaţie.

 

An apariție
2017
Lună apariție
12
Număr pagini
352
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Antichitatea clasică: Socrate, Platon, Aristotel • Pedagogia creştină: Clement Alexandrinul, Vasile cel Mare, Ioan Gură de Aur, Augustin, Toma de Aquino • Renaşterea şi Reforma: Erasmus din Rotterdam, François Rabelais, Michel de Montaigne, Thomas Morus, Tommaso Campanella • Pedagogia clasică: Immanuel Kant, Jean-Jacques Rousseau, Lev Nikolaevici Tolstoi • Alfred Binet, Ernst Meumann, Wilhelm August Lay • „Educaţia nouă”: Maria Montessori, Édouard Claparède, Adolphe Ferrière • Alte repere pedagogice în secolul XX: Émile Durkheim, John Dewey, Eduard Spranger • Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti: Spiru Haret, Ion Găvănescul, Onisifor Ghibu, Ştefan Bârsănescu



Despre autori


Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în ştiinţele educației, cu o lucrare de filosofia educaţiei. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (Polirom, Iași, în colab., 2020, 2022), Filosofia educației (Polirom, 2022). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educaţia religioasă, formarea formatorilor (mai multe se pot afla pe: www.constantincucos.ro).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.