- ISBN
- 978-973-46-7111-3
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 352
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Științele educației
- Domenii
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Autori: Constantin Cucoș
Ediţia a II-a revăzută şi adăugită
Volumul oferă o introducere în istoria celor mai reprezentative idei şi concepţii pedagogice, completată în această nouă ediţie de abordarea principalilor reprezentanţi ai pedagogiei autohtone. O extindere problematică firească, întrucît şi în perimetrul gîndirii româneşti despre educaţie s-au manifestat puncte de vedere deosebit de consistente, convergente cu cele existente pe plan universal, însă racordate la elemente socioculturale specifice. Istoria pedagogiei se adresează în primul rînd studenţilor de la facultăţile cu profil didactic, celor de la secţiile de pedagogie, psihopedagogie, psihologie în special, dar şi tuturor viitorilor profesori, indiferent de specializarea lor, precum şi formatorilor interesaţi de evoluţia teoriilor despre educaţie.
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 352
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Antichitatea clasică: Socrate, Platon, Aristotel • Pedagogia creştină: Clement Alexandrinul, Vasile cel Mare, Ioan Gură de Aur, Augustin, Toma de Aquino • Renaşterea şi Reforma: Erasmus din Rotterdam, François Rabelais, Michel de Montaigne, Thomas Morus, Tommaso Campanella • Pedagogia clasică: Immanuel Kant, Jean-Jacques Rousseau, Lev Nikolaevici Tolstoi • Alfred Binet, Ernst Meumann, Wilhelm August Lay • „Educaţia nouă”: Maria Montessori, Édouard Claparède, Adolphe Ferrière • Alte repere pedagogice în secolul XX: Émile Durkheim, John Dewey, Eduard Spranger • Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti: Spiru Haret, Ion Găvănescul, Onisifor Ghibu, Ştefan Bârsănescu
Despre autori
Constantin CUCOȘ (n. 1958, Osoi‑Comarna – Iași), absolvent al Facultății de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (1985). În 1994 a obținut titlul de doctor în științele educației, cu o lucrare de filosofia educației. Este profesor universitar emerit în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică și Pedagogică, 1995), Educația religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Pedagogie (Polirom, 1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Polirom, 1997), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord., Polirom, 1999, 2008, 2009), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Polirom, 1999, 2009), Educația. Dimensiuni culturale şi interculturale (Polirom, 2000), Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (Polirom, 2001, 2017), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului școlar (Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvârşire (Polirom, 2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (Polirom, 2013), Educația estetică (Polirom, 2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Polirom, 2017), Educația digitală (coord. în colab., Polirom, 2020, 2022), Filosofia educației. Statut, dimensiuni, configurări (Polirom, 2022), Educația. Preocupări, viziuni, previziuni (Polirom, 2024). Este autorul a peste 250 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: filosofia educației, pedagogia culturii, educația axiologică, educația religioasă, formarea formatorilor.
Vezi și http://www.constantincucos.ro