- ISBN
- 978-973-46-8884-5
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 640
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Psihologie
- Domenii
Metode cantitative de cercetare
Designuri și aplicații în științele sociale
Autori: Loredana R. Diaconu-Gherasim , Cornelia Măirean , Mihai CurelaruVolumul de față abordează toate aspectele cercetării științifice în psihologie, de la alegerea problemei de cercetare și stabilirea ipotezelor la stabilirea designului, colectarea datelor, interpretarea acestora și explicarea în detaliu a modalității corecte prin care cercetătorii pot disemina rezultatele în comunitatea științifică și către publicul larg. Cele 32 de capitole, structurate în șapte părți, prezintă și analizează toate aceste etape, fiind un ghid complet pentru realizarea studiilor empirice cantitative. Cartea le este utilă atât cercetătorilor, cât și studenților din domeniile psihologie, științele educației, sociologie și asistență socială, masteranzilor, doctoranzilor sau profesorilor în proces de formare continuă.
- An apariție
- 2022
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 640
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Loredana R. Diaconu-Gherasim este profesor doctor în cadrul Facultății de Psihologie şi Științe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, unde predă cursuri din aria metodologiei cercetării și psihologia rezilienţei. Interesele sale de cercetare vizează relaţia dintre caracteristicile familiei şi adaptarea socială şi emoţională a adolescenților, precum şi modul în care credinţele motivaţionale, în combinație cu alți factori de risc şi protecție, pot prezice adaptarea şcolară. A publicat în calitate de autor şi coautor volumele Neajutorare învăţată – concept şi aplicaţii (autor, Editura Universităţii Alexandru Ioan Cuza, 2009) şi Determinanţi individuali şi contextuali în adolescenţă (coautor, Editura Polirom, 2013), dar şi mai multe capitole de carte la edituri naţionale şi internaţionale. A publicat numeroase articole în reviste internaţionale, cum ar fi Journal of Happiness Studies, Journal of Research on Adolescence sau Current Psychology.
Cornelia MĂIREAN, conferențiar doctor în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Domeniile sale de interes includ stres și traumă, recuperare și dezvoltare posttraumatică, implicații asupra sănătății mintale ale situațiilor de risc. A publicat mai multe volume (de pildă, Psihologia traumei, în colab., Polirom, 2014) ori studii în volume colective și reviste indexate Web of Science.
Mihai Curelaru este conferențiar doctor în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, unde predă cursuri de metodologie a cercetării și psihologia religiei. Domeniile sale de interes sunt metodele calitative de cercetare, psihologia socială (reprezentări sociale, context social, practici sociale, valori, ideologii, agresivitate, atitudini, discriminare) și psihologia religiei (religiozitate, iertare). A publicat în calitate de autor sau coordonator Reprezentările sociale. Teorie și metode (2001), Reprezentări sociale (2006) și Violența în mediul școlar. Repere pentru analiză și intervenție (2013). De asemenea, este autorul mai multor articole și capitole în reviste de specialitate și volume colective.