- ISBN
- 978-973-46-1077-8
- An apariție
- 1998
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 304
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
-
COLLEGIUM
>
Psihologie
- Domenii
-
Obiectul si importanta psihologiei scolare • Repere psihogenetice. Caracterizarea virstelor scolare • Personalitatea elevilor. Temperamentul si caracterul • Aptitudinile si importanta lor in activitatea scolara • Metode de cunoastere a elevilor • Devierile comportamentale si combaterea lor • Invatarea. Teorii ale invatarii • Procese fundamentale într-o invatare elementara • Creativitatea si cultivarea ei în scoala • Gindirea. Dezvoltarea gindirii în procesul instructiv-educativ • Comunicarea didactica • Aspecte motivationale ale invatarii în scoala • Esecul la invatatura si prevenirea lui • Perspective psihosociale in educatie • Dimensiuni psihosociale ale activitatii profesorului • Perspectiva umanista asupra educatiei
Despre autori
Andrei Cosmovici - profesor doctor la Catedra de Psihologie a Universitatii "Al.I. Cuza", Iasi; - domenii de competenta: psihologie generala, psihologia personalitatii, psihodiagnostic; - lucrari publicate: peste 60 de titluri dintre care: "Importanta inteligentei generale", Monografiile Analelor Universitatii Al.I. Cuza, Iasi, 1967; Adolescentul si timpul sau liber, Junimea, Iasi, 1985; Psihologie generala, Polirom, Iasi, 1996.
Luminita Iacob preda la Catedra de Psihologie a Universitatii „Al.I. Cuza”, Iasi. Domenii de competenta: psihologia dezvoltarii, psihologie scolara, etnopsihologie. Lucrari publicate: „Privire catre si pentru noi insine” (1981), „Modernizare - europenism: perceptie, traire, identitate etnica” (1995), „Comunicarea in cimpul social. Texte alese” (coautor, 1997) La Editura Polirom a publicat: „Psihologie scolara” (coautor, 198), „Psihologie. Manual pentru clasa a X-a” (coautor, 2000) si „Etnopsihologie si imagologie. Sinteze si cercetari” (2003).