- ISBN
- 978-973-46-7865-5
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 7
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
- Colecție
- PSIHOLOGIE CLINICĂ ȘI PSIHOTERAPIE
- Domenii
Consilierea copiilor. O introducere practică (ediţia a II-a revăzută și adăugită)
Autori: David Geldard , Kathryn Geldard , Rebecca Yin Foo
Traducere de Miruna Andriescu
Conceput ca un ghid practic, volumul prezintă cele mai eficiente tehnici de consiliere a copiilor care se confruntă cu probleme emoționale, inclusiv modelul de consiliere integrativă planificată secvențial elaborat de autori. Strategiile descrise îi ajută pe copii să se elibereze de emoțiile problematice, să-și conștientizeze opțiunile și alegerile, să descopere noi comportamente și să gestioneze comportamentul impulsiv. Pe lîngă metodele bazate pe principiile și practicile consilierii, autorii propun jocuri, activități și fișe de lucru cu ajutorul cărora copiii își pot explora sentimentele și experiențele. Toate aceste tehnici pot fi utilizate cu succes de consilieri, psihologi sau ergoterapeuți, dar și de asistenții sociali și cadrele didactice care lucrează cu copii cu probleme emoționale.
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 7
- Număr pagini
- 472
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Obiectivele consilierii copiilor • Cadrele practicii • Consilierea Integrativă Planificată Secvențial pentru Copii (modelul SPICC) • Observarea • Ascultarea activă • Facilitarea activă a schimbării • Abilitățile necesare pentru consilierea de grup a copiilor • Călătoria imaginară • Cărțile și poveștile • Jocurile • Tehnologia • Utilizarea fișelor de lucru • Formarea de competențe sociale
Despre autori
David Geldard a avut o bogată experienţă în calitate de psiholog specializat în consilierea copiilor cu probleme şi a familiilor lor. A lucrat în instituţii de sănătate mentală şi în cadrul serviciilor comunitare, precum şi în cabinete private. Împreună cu soţia sa, Kathryn, s‑a implicat mult în pregătirea consilierilor, a asistenţilor sociali şi a psihologilor în ceea ce priveşte utilizarea mijloacelor şi activităţilor în consilierea copiilor. În plus, a manifestat un interes susţinut faţă de instruirea consilierilor în utilizarea unor metode experienţiale de consiliere şi în terapia familială. Împreună cu Kathryn Geldard, este coautor al unor texte despre consiliere publicate în mai multe ţări şi traduse în diverse limbi.
Kathryn Geldard este conferenţiar, predă consilierea la Facultatea de Arte şi Ştiinţa Afacerilor de la University of the Sunshine Coast (USC), Australia. Cariera sa academică include coordonarea programului de consiliere de la USC, precum şi organizarea unor cursuri postuniversitare în cadrul masterului în consiliere. Printre domeniile sale de interes în cercetare se numără consilierea adolescenţilor de către adolescenţi, precum şi instruirea, evaluarea şi eficacitatea consilierilor. A efectuat studii privind adolescenţii aborigeni din Australia, în vederea elaborării unui program de sprijin care să ţină cont de considerente culturale, într‑o comunitate regională. Este autoarea mai multor manuale bazate pe experienţa sa ca terapeut pentru copii, tineri şi familiile lor şi are o experienţă îndelungată în supravegherea şi instruirea consilierilor.
Rebecca Yin Foo este specialist în psihologie educaţională şi psihologia dezvoltării, cu experienţă în acordarea de sprijin psihologic copiilor cu dizabilităţi de dezvoltare şi familiilor acestora, în cadrul Cerebral Palsy League. Activitatea sa i‑a stimulat un interes sporit la nivel practic şi academic faţă de modalităţile de a lucra cu copiii pentru a obţine rezultate optime. În prezent, lucrează la un cabinet privat în Brisbane, Australia. Înainte de a‑şi obţine licenţa în psihologie şi de a absolvi masteratul în psihologie educaţională şi psihologia dezvoltării, a obţinut o licenţă în inginerie medicală. A publicat o serie de articole în periodice şi a prezentat în cadrul unor conferinţe naţionale şi internaţionale lucrări referitoare la studiile sale atît în domeniul ingineriei medicale, cît şi în cel al psihologiei.