- ISBN ePub
-
978-973-46-9067-1
- ISBN PDF
-
978-973-46-9068-8
- An apariție
-
2022
- Tip ediție
- eBook
- Format
- ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
- Colecție
- PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
- Domenii
O perspectivă psihologică şi educaţională
Gîndul de a scrie această carte despre generația Z, pe care noi am botezat‑o hic et nunc, a apărut în urmă cu cîțiva ani, dintr‑o nevoie resimțită acut, asemenea multor altora, de a cunoaște, a înțelege specificul unei cohorte născute, crescute și educate într‑o lume globalizată, interconectată digital. Se estimează că această generație, căreia i s‑au dat peste 25 de denumiri, va reprezenta, împreună cu generația Y, aproximativ 70‑80% din totalul forței de muncă pînă în 2025. Acesta este un motiv în plus pentru a descifra profilul ei psihologic. Cum gîndește? Cum memorează, stochează și actualizează informația? Cît de inteligentă este din punct de vedere emoțional? Ce nivel al stimei de sine manifestă? Cum se raportează la școală și familie? Cît de religioasă este? Cu ce vulnerabilități se confruntă? Am încercat în această lucrare, pe de o parte, să înțelegem, să descriem și să explicăm caracteristicile psiho-educaționale ale acestei generații, iar pe de altă parte, să propunem strategii de optimizare a relațiilor cu familia, cu școala, cu comunitatea în ansamblul ei.
- An apariție
- 2021
- Lună apariție
- 2
- Număr pagini
- 400
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Despre autori
Elena Bonchiş este profesor doctor, iniţiator şi membru fondator al Asociaţiei Naţionale a Psihologilor Şcolari, preşedinte de onoare al acesteia, editor al Romanian Journal of School Psychology. A publicat numeroase studii şi articole în reviste de specialitate naţionale şi internaţionale. Este autoare a volumelor: Studierea imaginii de sine în copilărie şi adolescenţă (1997), Copilul şi copilăria – o abordare psihopedagogică (1998), Metodica predării psihologiei în liceu (1999), Psihologia desenului copilului (2004), Teorii ale dezvoltării copilului (2006), Psihologia copilului (2007), Desenul şi dezvoltarea cognitivă a copilului (2010), Am fost prietena lui Trebuie (2016); coautoare a volumelor: Practica pedagogică între tradiţie şi inovaţie (1997), Copilăria – fundament al personalităţii (1997), Educaţia ieri‑azi‑mâine (1998), Competenţe predictibile ale dascălului în perspectiva viitorului (2006), Educăm şi vindecăm prin poveşti (2008), Introducere în psihologia personalităţii (2009); a coordonat volumele: Dezvoltarea umană – aspecte psihosociale (2000), Învăţarea şcolară (2002), Psihologia vârstelor (2004), Psihologie generală (2006), Cunoaşterea psihologică a copilului – premisă a adaptării şcolare (2009), Impactul parentingului incomplet asupra dezvoltării socioemoţionale a copilului şi adolescentului (2010), Familia şi rolul ei în educarea copilului (2011), Psihologia jocului (2014), Învaţă să asculţi (2019), Generaţia Z (2021).