- ISBN
- 978-973-46-7816-7
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 256
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
- Domenii
Intervenţii psihopedagogice în tulburările specifice de învăţare
Învăţăm FonoLogic – program structurat de antrenament al conştiinţei fonologice bazat pe dovezi ştiinţifice
Autori: Carmen David , Adrian RoșanIlustraţii de Marina Emilia Burcuş şi Iulia Maria Ignat
„Lucrarea prezintă cele mai noi date din cercetările clinice şi de psihologie educaţională privind antrenarea conştiinţei fonologice la persoanele cu dislexie, reflectînd în mod pragmatic tradiţia de cercetare şi inovare a şcolii clujene de psihopedagogie specială. Acest program de antrenament structurat al conştiinţei fonologice este dezvoltat în cadrul Laboratorului de cercetări interdisciplinare a diferenţelor individuale în învăţare (Learn-id) şi este orientat în direcţia evaluării şi intervenţiei psihopedagogice. Pe baza convingerii profesionale asumate a legăturii dintre ştiinţă şi practică, recomandăm tuturor cititorilor (copii, profesori, psihologi, psihopedagogi, logopezi, pedagogi, părinţi) care vor să urmeze acest program în călătoria inedită de învăţare a cititului şi a scrisului să-l aplice cu încredere şi în mod consecvent, să-l integreze şi să-l personalizeze în cadrul experienţelor proprii de învăţare, cu speranţa că vor ajunge la concluzia că e mult mai uşor să înveţi să citeşti şi să scrii dacă acestea se întîmplă FonoLogic.” (Carmen David, Adrian Roşan)
- An apariție
- 2019
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 256
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Carmen David este lect. univ. dr. în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca, și membru fondator onorific al Asociaţiei Specialiştilor în Terapia Tulburărilor de Limbaj din România.
Adrian ROȘAN, profesor, director al Departamentului de Psihopedagogie Specială, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Babeș‑Bolyai”, Cluj‑Napoca. Licențiat în psihopedagogie specială și psihologie. Psiholog cu drept de liberă practică în psihopedagogie specială, psihologie clinică și psihoterapie, supervizor în psihopedagogie specială. Membru în conducerea Colegiului Psihologilor din România și în cea a Asociației Psihologilor din România. A fost visiting researcher (2011) la Universitatea din New Orleans, SUA. Coordonează împreună cu Carmen David Laboratorul de Cercetări Interdisciplinare a Diferențelor Individuale în Învățare (Learn‑id; http://learnid.centre.ubbcluj.ro). Este autor, coautor și coordonator de cărți, capitole și articole științifice în domeniul psihopedagogiei speciale și al psihologiei. În calitate de investigator principal, coordonator sau membru, derulează programe de cercetare naționale și internaționale în domeniul tulburărilor de neurodezvoltare, al validării de instrumente și al practicilor incluzive bazate pe evidențe.