O poveste de dragoste intre personajul-narator si Milena/Mailena, scriitoare slovaca, ia nastere in lumea virtuala printr-un asiduu schimb de e-mailuri care se incruciseaza cu mesajele catre sotia Marianne, aflata la New York pentru a-si trata o boala misterioasa. Naratorul il plasmuieste in paralel pe Tvetan, camionagiul bulgar si viril, in periplu prin Europa, pe Beatrice, dansatoarea greu de penetrat si iubitoare de arici, si le impleteste destinele in chipul straniu si original care-i este propriu lui Dumitru Tepeneag.
„«Dificil» (in atitudinile publice si in textele literare deopotriva), sabotind, in mod sistematic, previzibilitatea, prozatorul ne obliga, de fapt, sa-l citim (si) prin lentila textelor sale programatice, in care experienta poetica a suprarealismului doctrinar fuzioneaza cu «metoda» unor noi romancieri d’antan precum Robbe-Grillet, Robert Pinget, Jean Ricardou, iar telquelismul – cu filozofia existentialismului european.” (Paul Cernat)
„...un spirit ca argintul-viu, amator de «sotron» pe teren cultural, este mereu disciplinat de o constiinta scriitoriceasca ferma, cu reguli profesioniste si cu linii teoretice pentru care opteaza, in care crede.” (Adina Dinitoiu)
„Unul dintre artizanii marcanti ai sincronizarii literaturii romane, in anii ’60, cu literatura universala moderna, sef de scoala literara, ulterior franctiror neobosit pe frontul innoirii prozei, precursor al textualismului optzecist, revelator implicit (prin perfecta lui integrare temporara, fara stridente, intr-o literatura europeana prin excelenta occidentala, cea franceza) al europenitatii literaturii noastre...” (Nicolae Barna)