Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
Ştiinţa învăţării
ISBN
978-973-46-1076-1
An apariție
2005
Lună apariție
5
Număr pagini
256
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM
Domenii

Ştiinţa învăţării

De la teorie la practică

Autori: Ion Negreț-Dobridor , Cristian Bocancea
INDISPONIBIL
25,96 lei

 
Un demers ambitios care ofera cititorului libertatea de a intelege si regindi aria de semnificatie a notiunii de invatare eficienta. Ca manual practic si, in egala masura, tratat stiintific, volumul expune teoriile fundamentale formulate de reprezentantii diferitelor directii de cercetare, dar si o gama larga de metode practice, venind astfel in sprijinul celor interesati (de la studenti si cadre didactice pina la angajati, angajatori, cercetatori si practicieni etc.) in alegerea celor mai adecvate tehnici de invatare.
An apariție
2005
Lună apariție
5
Număr pagini
256
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Thorndike – ultimul mare asociationist • Legea efectului • Skinner – conditionarea operanta si instruirea programata • Bandura si modelarea sociala • Festinger si disonanta cognitiva • Rogers si libertatea de a invata • Idealul educational absolut • Maslow si experientele culminante • Analiza cimpurilor de forta • Autodirectionarea invatarii • Brainsketching • Brainstorming • Brainwriting • Cercul „complimentelor” • Metoda concasarii • Metoda „copacului cu erori” • Cubul • Discutia-panel • Fishboning • Fishbowl • Focus-group • Mind-mapping • Spider-map • Incidentul critic • Jocul de rol • Teoria manipularii • Tehnica SCAMPER • Problematizarea


Despre autori


Ion Negret‑Dobridor este profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti. A fost redactor la Revista de pedagogie (1978‑1979), cercetator stiintific la Institutul de Cercetari Pedagogice si Psihologice (1981‑1982), inspector scolar la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (1986‑1990), sef de sector in Guvernul Romaniei (1990‑1993). A devenit cunoscut prin conceperea si experimentarea in scolile din Bucuresti a unui model instructional original de tip mastery learning, pe care l‑a descris in lucrarea Invatarea eficienta (1994, in colaborare). Este laureat al Premiului „C. Radulescu‑Motru” al Academiei Romane (1996) si al Medaliei Jubiliare „Comenius” (2003). In prezent exploreaza metamorfozele gindirii educationale contemporane, pe care le va expune in lucrarea Pedagogia postmoderna si educatia ultramoderna. Dintre lucrarile publicate, amintim: Psihologie genetica si educatie (1980); Formarea personalitatii umane (1981); Catastrofa pedagogica (1995); Prelegeri pedagogice. Accelerarea psihogenezei. Cercetari experimentale si hermeneutica pri­vind puterea educatiei asupra naturii umane (2001, in colaborare); Teoria curriculumului educational (2000); Mitul lui Chiron. Explorari hermeneutice privind destinul paideutic al omenirii (2001); Inspectia scolara si designul instruc­tional (2004, in colaborare); Didactica Nova sau Arta de a‑i invata pe toti (aproape) totul (2005); Stiinta invatarii. De la teorie la practica (2005, in colaborare).



Ion‑Ovidiu PÂNIŞOARĂ este profesor dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, director al Departamentului de Formare a Profesorilor şi conducător de doctorat în domeniul ştiinţele educaţiei. Expert şi key‑speaker la conferinţe naţionale şi internaţionale de educaţie şi în organisme naţionale de profil, a fost şi este implicat în elaborarea de politici educaţionale în domeniul formării cadrelor didactice. Din 2012 a iniţiat şi a susţinut prin articole site‑ul de parenting www.performante.ro şi a fost o prezenţă media constantă (PRO TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). A publicat numeroase studii şi cercetări în domeniu şi 28 de cărţi, dintre care Comunicarea eficientă (patru ediţii) a fost premiată în 2010 de Academia Română. Coordonează colecţiile „Carieră. Succes. Performanţe” şi „Profesorul de succes” la Editura Polirom şi co‑coordonează programele de masterat „Învăţare, inovare şi coaching în educaţie”, „Master didactic” şi „Mentoratul în educaţie”. În planul publicaţiilor sale a găsit loc şi pentru cele adresate comunităţii şi de apropiere a ştiinţei de marele public (cele două volume Emoţiile – de la teorie la poezie, boardgame‑urile Emotijovia, Festina Lente şi Provocarea emoţiilor sau Calendarul fericirii etc.).

 



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.