Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
Arta şi percepţia vizuală
ISBN
978-973-46-1978-8
An apariție
2011
Lună apariție
12
Număr pagini
504
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLECȚIA DE ARTĂ
Domenii

Arta şi percepţia vizuală

O psihologie a văzului creator

Autori: Rudolf Arnheim
 
Editia a II-a
Traducere de Florin Ionescu
 
Una dintre lucrarile clasice ale domeniului, cartea lui Rudolf Arnheim a inaugurat aplicarea sistematica a principiilor gestaltiste la studiul operelor de arta, continuind si dezvoltind aplicatiile sporadice ale lui Köhler, Koffka sau Ehrenfels si largind considerabil sfera problemelor investigate din aceasta perspectiva. Sint discutate aspecte ce nu au mai beneficiat de o abordare estetica si psihologica integratoare, precum conditiile in care un intreg perceptiv poate fi recunoscut ca imagine a ceva, caracterul psihologic al fenomenelor de suprapunere, de racursiu, de deformare sau problemele ce tin de semnificatia miscarii aparente, in cazul dansului si al cinematografului. Fara a configura o noua estetica, volumul asigura baza necesara acelei estetici ce tinde sa confere actiunilor ei rigoarea, caracterul univoc si fundamentarea experimentala proprii tezelor formulate in stiintele exacte.
 
An apariție
2011
Lună apariție
12
Număr pagini
504
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Echilibrul • Figura • Forma • Cresterea • Spatiul • Lumina • Culoarea • Miscarea • Dinamica • Expresia


Despre autori


Rudolf ARNHEIM a fost profesor emerit de psihologia artei la Universitatea Harvard. Dintre volumele publicate amintim: Film as Art (University of California Press, 1957), Visual Thinking (University of California Press, 1959), The Dynamics of Architectural Forms (University of California Press, 1977) şi The Split and the Structure: Twenty-Eight Essays (University of California Press, 1996). De acelaşi autor, la Editura Polirom a mai apărut Forţa centrului vizual. Un studiu al compoziţiei în artele vizuale (2012).

 



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.