pe bookmag.eu
Alearga este genul de carte adresata cititorilor preocupati de bogatia monologului si a imaginilor scoase din memorie pentru a fi reinterpretate la infinit. Nu are structura inchegata a unui roman, asa cum ati fost invatati, in schimb, ofera placerea unei poezii in proza, prin care marile probleme sufletesti ale omului contemporan se contopesc intr
Citeste mai multin emisiunea Idei pe contrasens
Ideea era ca voiam sa scriu aceasta carte pentru ca e o tara suprarealista, cu un regim cum rar gasesti. Eu cred ca e unicat regimul pe planeta, vorbim de o dictatura ereditara, de sorginte comunista. (...) O tara in care n-ai voie sa ai masina, n-ai voie sa ai casa, nu exista proprietate privata. N-ai voie sa te misti liber prin tara, daca vrei sa
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Intregul clivaj realism-fantastic e definitoriu romanului si aproape ca nu e personaj care sa-i scape. Hotel Universal e o fictiune cu multe subsoluri, cu referinte la ezoterism, cu trimiteri oculte, cu un schelet initiatic, bine camuflat in mozaicul de intimplari si mai ales de meditatii din marginea lor. Miza cartii nu e fotografia realista, chia
Citeste mai multin Ziarul de duminica
Probabil cel mai bun roman, dupa parerea noastra, al rusului Andrei Makine, care traieste din anii 80 ai secolului trecut in Franta. A aparut in 2013 si a fost de indata publicat si de Polirom), intr-o traducere, o spunem de la inceput, remarcabila, semnata de Daniel Nicolescu. Un roman in care fragmentul de istorie de acum mai bine de doua veacuri
Citeste mai multin Ziarul de duminica
A fost prima echipa TV din Romania careia i s-a permis accesul aici dupa 1989. Cartea prezinta vizita la Phenian a celor doi jurnalisti, care au incercat sa surprinda cit mai mult din realitatea de zi cu zi din Coreea de Nord. Cu unele dintre cele 16 fotografii color care ilustreaza relatarile din carte Adelin Petrisor a participat la International
Citeste mai multpe bookaholic.ro
Andrei Makine jongleaza, cum spuneam, cu cele doua planuri: planul prezentului si planul istoric, un plan al trecutului, reusind sa imprumute concretete si intimitate unei figuri pierdute in negura timpului. Pe Makine – mai exact pe tinarul regizor rus Oleg Erdmann, un soi de alter ego al sau – il intereseaza ce se afla dincolo de glori
Citeste mai multin Observator cultural nr. 700
Centrul de greutate al cartii e, fara indoiala, identitatea eroinei, care se dezvaluie, treptat, ca un soi de dandy la feminin: e de vita nobila, dar nu face parada de asta, e autosuficienta, aproape imposibil de impresionat, dispretuitoare chiar si, in timp, dobindeste o cruzime necrutatoare, insa numai cu cei din propriul mediu. E bogata, dar ar
Citeste mai multin Tribuna, nr. 269
Totul sta in farmecul contaminant al spunerii, in arta (o numeste Ciotlos) lui Marin de a accelera sau incetini ritmul/ ritmurile fictiunii, filmul/ filmele vietilor vazute prin luneta, intrerupte adesea de reflectii marca MMH („pielea e decenta de care da dovada Dumnezeu”) sau de seducatoare cadavres exquis (listele poematice intocmite
Citeste mai multin Observator cultural nr. 699
Mereu ancorat in prezent, Rasvan Popescu nu se dezminte nici de aceasta data. Textele din volumul pe care l-am luat la maruntit nu dateaza de mult, ci sint scrise chiar in anii din urma, 2010-2013. Omul nostru nu pierde timpul, cine stie ce se mai poate intimpla pina la virsta senectutii! Insemnarile de fata sint diverse, nervoase, lucide, uneori a
Citeste mai multin Glasul Aradului
Astfel ca eseurile Martei Petreu abordeaza mari momente literare si culturale romanesti, doar ca o fac intr-o maniera la care nu v-ati fi gindit inca. Asa ni se aduc la cunostinta detalii psihanalitice despre proza unui Mircea Eliade, Marin Preda, Petru Dumitriu, Thomas Mann, F. M. Dostoievski ori Elias Canetti, aprofundari din Aristotel sau Hegel,
Citeste mai mult