in Luceafarul nr. 11-12
Dan Miron a experimentat aproape toate tehnicile narative, si-a „potrivit” inspiratia pe tipare diverse, dovedind o deplina stapinire a formelor de exprimare fictionala. Noul roman, Pata violeta, este, cred, cea mai buna realizare de pina acum. Scriitorul reuseste sa-si surprinda cititorul atit prin seria de povesti ale omenescului care
Citeste mai multin Luceafarul nr. 11-12
Calitatea principala a romanelor sale este limpezimea cuceritoare a scriiturii si a frazarii ce filtreaza o memorie atasanta, plina de imaginatie si autenticitate, virtuti ce cistiga simpatia cititorului si in acest mai recent roman Toate bufnitele, Polirom, 2012, 275 p. Asa cum arata dictionarele, bufnita, huhurezul sau buha, pasarea nocturna, cu
Citeste mai multin Luceafarul nr. 11-12
Doina Rusti aplica naratiunii un filtru optic pe cit de proaspat, pe atit de apropiat realitatii social-politice, un filtru al observatiei de dincolo de evenimente. Mamica la doua albastrele este eufemismul sub care se ascunde identitatea Getei, corespondenta enigmatica a chiar primului-ministru. „Albastrelele” ei intruchipeaza un mod d
Citeste mai multpe cafeacutaifas.ro
Nu stiu despre ce este Zero grade Kelvin, ma incurc in starile si emotiile transmise. Pentru mine, cartea este o experienta orala, olfactiva, tactila si auditiva pe un fond de duritate suportabila, (homo)sexualitate ratata si anxietate deliranta.
Citeste mai multpe filme-carti.ro
(...) mostenirea comunista ramine unul din aspectele comune fundamentale, pe care niciun analist, politician sau comisar occidental nu ar trebui sa-l ignore pentru ca, in afara mostenirii economice apasatoare, de care fiecare tara s-a debarasat mai repede sau mai incet, ramine o sensibilitate deosebita, necunoscuta in partea occidentala a acestei f
Citeste mai multpe semnebune.ro
Stilul cu care ne intimpina Plath este unul autoironic, sarcastic in legatura cu oamenii si viata. Nu putem spune ca Plath si-a trait viata cu intensitatea unei artiste, dimpotriva. Pentru ea, viata n-a insemnat mare lucru, si, asa cum gasim si in paginile Clopotului de sticla, a trait doar ca sa se agate de ceea ce i-ar fi luat gindul de la sinuci
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Nu stiu. Dar cred ca de obicei scriu din dorinta de a crea un gol in realitatea sufocanta, pentru a strecura si creste acolo ceea ce este imaginar si este pretios prin chiar faptul ca altfel, fara tine, nu exista. Sa public, insa, sint prea putin motivata. Este pur si simplu obositor. Sa fii motivat este obositor.
Citeste mai multpe filme-carti.ro
E o motivatie mai ambigua decit a altor activitati, la fel ca si scopul ei. Cred ca, odata ce ai inceput sa scrii, nu mai poti renunta – la fel cum, ca cititor, nu mai poti imagina viata fara carti. Nu vreau sa neg nevoia de atentie, de performanta, de recunoastere si de faima – cred insa ca, dincolo de toate astea si oarecum mai adinc,
Citeste mai multpe filme-carti.ro
Va marturisesc din capul locului ca nu scriu fiindca simt mesaje „de sus” sau fiindca o sfisiere launtrica ma obliga sa scuip magma prozastica si, odata cu ea, crize, vinovatii, obsesii si complexe. Lucrurile sint mult mai simple si asezate. Scriu fiindca asta ma pricep sa fac. Scriu fiindca imi place, ma implineste. Scriu fiindca e un
Citeste mai multin Formula As nr. 1098 (47)
Eu nu am fost un copil obisnuit. Faptul ca am fost bilingv de mic, ca am oscilat mereu intre doua lumi complet diferite, m-a marcat foarte mult. Dar nu asta e important, ci faptul de a-ti descoperi din copilarie acea privire dubla asupra lucrurilor. Privirea normala si privirea de deasupra, cu cel de-al treilea ochi. E ochiul scriitorului de mai ti
Citeste mai mult