in emisiunea Cartea cea de toate zilele , TVR 2
Cool si sensibila, are multa ironie, dar si momente de poeticitate, este urbana in mod manifest, dar are nostalgii dupa lumea satului. Despre aceasta intilnire dintre oras si sat, intilnire si tensiune, pina la urma, este vorba si in unele texte din aceasta carte. Dincolo de nostalgiile dupa lumea satului, lumea personajelor din acest volum este in
Citeste mai multpe miculmeuparis.ro
La o prima citire am crezut ca personajele romanului au puterea de a calatori in timp, ca trecutul, prezentul si viitorul isi schimba ordinea fireasca, dind impresia ca ceva lipseste. Abia apoi am inteles ca un gol a fost lasat intentionat, cu scopul de a-l face pe Andi, personajul principal al romanului, sa porneasca pe un drum al cautarii de sine
Citeste mai multpe bloglibris.ro
Bucurati-va de o foarte frumoasa si originala surpriza literara, cititi un roman care recupereaza onest si cuceritor o dimensiune identitara a capitalei noastre trecuta cu vederea, un roman care ne aminteste ca, macar o data de-a lungul veacurilor si Bucurestiul a fost un tarim al fagaduintei pentru straini…
Citeste mai multin emisiunea Cartea cea de toate zilele , TVR 2
Sandra Pralong citeaza o vorba a lui Einstein care spune ca fiecare isi alege in ce univers traieste, ostil sau prietenos, si ca aceasta alegere determina in mod fundamental comportamentul fiecaruia. Din ratiuni istorice sau din alte ratiuni, noi am ales universul ostil, iar asta a determinat o adevarata cultura a fricii si a dusmaniei. Asta se ved
Citeste mai multin Romania literara nr. 17
Indelung comentata si facind lumina intr-o perioada inca tulbure si greu de inteles din istoria romaneasca, Anii romantici da intr-adevar impresia, inca de la bun inceput, ca a fost scrisa dintr-o suflare, dupa o lunga perioada de gestatie, oferind totodata o cheie de lectura a prozei Gabrielei Adamesteanu. Cartea e un exercitiu de rememorare in ca
Citeste mai multin Romania literara nr. 17
In proza lui George Balaita citim anchete in oglinzi deformate. De aici si farmecul scriiturii. Exagerarea, arabescurile, deturnarea, excesul si multe altele capteaza adevaruri si vinovatii in sensuri dizarmonice ce dau, paradoxal, noima intregului. Alaturi de extravaganta malefica, trebuie numaidecit sa situam problema inocentei. In lumea moderna
Citeste mai multin Catavencii
Pina in ’89, Cosasu era comentat cu simpatie, dar si cu retinere, din cauza gargaunilor din proza lui, desi, dupa cum se poate observa azi, cind ii citesti Supravietuirile, extremistul de centru e un mare scriitor tocmai pentru ca n-a vrut sa se dea drept un cap limpede, ci a fost si e un imperturbabil colectionar de
Citeste mai multin emisiunea Cartea cea de toate zilele , TVR 2
Interesant este ca e un roman scris la persoana I plural, adica noi. Toti comentantorii au observat ca este un fel de cor de tragedie antica, format din vocile acestor fete. In plus, in acest noi se integreaza si autoarea si astfel ea isi asuma istoria poporului sau. Acest roman a gasit ingenioasa solutie de a combina colectivul cu individualul, ia
Citeste mai multin emisiunea Cartea cea de toate zilele , TVR 2
Unul din cele mai triste fenomene ale Romaniei de astazi este cel al copiilor lasati aici de catre parintii plecati sa munceasca in strainatate. Numai ca acesti copii ajung sa se simta abandonati si totul ajunge sa se intoarca impotriva lor. Romanul este inspirat din fapte reale si asta il face cu atit mai impresionant. Desigur, talentatul scriitor
Citeste mai multin Revista de Antropologie Urbana nr. 5
The Romania translation of Marius Turda’s, Modernism and Eugenics, is an important contribution in that it provides a historiographical alternative to tha mainstream discourses on international and Romanian eugenics movements. (…) The Romania translation of Modernism and Eugenics offers to theemerging debates about social modernity, e
Citeste mai mult