Averea
Ideea de manual pentru jurnalisti parea la inceputul anilor 90 una excentrica. Nimeni nu credea ca astfel de lucrari se vor vinde, dar experienta de pina acum a colectiei dovedeste ca acestea se epuizeaza imediat, ceea ce arata nu doar faptul ca este un segment de piata inca slab acoperit, dar si interesul in crestere pentru acest tip de lucr
Citeste mai multerviu cu George ONOFREI, in Suplimentul de cultura
Am urmat gimnaziul la o scoala de cartier, destul de “ o data, ca era la marginea orasului, apoi, prin diversitatea umana. Aveam colegi cu care ma intilneam mai des la scaldat la iaz decit in clasa, multe dintre personajele din Baieti de gasca au un corespondent in mentalitatea acelei lumi si a acelui timp.Cit priveste , colectia in care a
Citeste mai multinterviu cu Diana SOARE, in Jurnalul de Est
Cind m-am apucat sa scriu cartea, ma loveam de un tabu: acela ca nu mai poti scrie despre dragoste, de exemplu, despre marile teme. Ca marile teme «s-au fumat» intr-un fel. Acest lucru m-a iritat foarte tare, pentru ca mi se pare ca, de fapt, poti scrie despre orice. Inclusiv despre moarte sau dragoste. Pina la urma, acolo ajungi, vrind
Citeste mai multDilema Veche
Dintr-o poveste autofictionala ce parea sa spuna cum un grup din Arad sa intre in literatura, textul ajunge o utopie scrisa in liniile umorului negru, cu putine fire de legatura in realitate. Cartea, desi vorbeste despre actiuni de parazitare a literaturii, este ajunsa de blestemul avangardistilor: lupta impotriva sistemului pentru a ajunge sa f
Citeste mai multinterviu cu Diana SOARE, in Jurnalul de Est
Cind m-am apucat sa scriu cartea, ma loveam de un tabu: acela ca nu mai poti scrie despre dragoste, de exemplu, despre marile teme. Ca marile teme «s-au fumat» intr-un fel. Acest lucru m-a iritat foarte tare, pentru ca mi se pare ca, de fapt, poti scrie despre orice. Inclusiv despre moarte sau dragoste. Pina la urma, acolo ajungi, vrind
Citeste mai multerviu cu Ovidiu SIMONCA, in Observator cultural
In Sexagenara si tinarul, 90% este autobiografie. Fictiunea nu exista decit datorita fricii mele ca persoanele reale sa nu fie recunoscute, pentru ca nu mi-ar placea sa le arunc in gura lumii. Din aceasta discretie, din aceasta grija ca ei sa nu se vada, am amestecat cite trei sau cite cinci personaje. Dar, in rest, in ce o priveste pe Anna, narato
Citeste mai multinterviu cu Ovidiu SIMONCA, in Observator cultural
Elfriede Jelinek mizeaza tot timpul pe scene care ating insuportabilul. Eu sint convinsa ca i s-a acordat Nobelul in primul rind pentru limbajul extraordinar. Ea este o maestra inegalabila a limbajului, are o inventivitate creatore cum, la ora aceasta, rar exista, este imbatabila.Spre deosebire de literatura pe care o fac tinerii nostri de astazi,
Citeste mai multObservator cultural
Dan Lungu este deja un scriitor matur, exersat in toate genurile literare. Scrie o proza scurta extraordinara. Nervoasa, percutanta, diversa, se citeste pe nerasuflate. Este vreun secret la mijloc? Nu: este vorba despre o proza caragialesca, orala, de observatie sociala, umoristica, dar aratind de fiecare data si reversul medaliei, tristetea, dezil
Citeste mai multZiua
Este sau nu este Ion: un volum-spectacol, pentru cei care iubesc neconditionat literatura autoarei. Dar si o carte amara, dramatica in felul ei. Probabil textele scrise ar pierde daca, pe de o parte, n-ar exista spectacolul grafo-coloristic al cuvintelor si daca, pe de alta parte, n-ar exista CD-ul audio. Herta Muller isi citeste admirabil poeme
Citeste mai multerviu cu Mihaela SUCIU, in Jurnalul national
In Igiena asasinului, personajul principal devine portavoce pentru credintele mele literare. Juisarea desavirsita se afla in mina care scrie. Este un lucru greu de explicat: cind creeaza ceea ce are ea nevoie sa creeze, mina tresalta de placere, devine un organ genital
Citeste mai mult