in Viata romaneasca, nr. 9-10
Asemenea muzicianului care isi exerseaza digitatia pe clapele pianului, spre a-si desavirsi maestria, in Integrala prozei scurte, Samuel Beckett pune „in functiune limbajul – cum se exprima Benveniste – printr-un act individual de utilizare”. Explorarea dimensiunii denotative si a semnificatiilor conotative ale cuvintelor, s
Citeste mai multpe BookMag.ro
Romanul lui Dobrescu, Minoic, e un text „cu cheie”, Umberto Eco ar fi referinta obligatorie (fie si pentru că apare o carte cu pagini otravite prin peisaj), dar e mai ales un rezumat destept al unor obsesii romanesti. Personajele sint compuse din materiale greu reciclabile – un soi de Mircea Eliade (sub numele Caraiani) cu un
Citeste mai multpe BookMag.ro
Prin aparitia lui Murakami, Japonia s-a deschis spre literatura occidentala, receptind mai usor opera lui Truman Capote sau a lui Fitzgerald, iar cititorii din Vest s-au sincronizat cu timpul editorial din Tokyo, asteptind, alaturi de cititorii niponi, sa apara un nou roman scris de acesta. Sint trei motive ce stau la baza popularitatii lui Haruki
Citeste mai multpe BookMag.ro
Watanabe, Midori si Naoko formeaza un triunghi al sensibilitatii tulburatoare, cum numai fiintele precoce pot avea. Moartea si erotismul si-au facut loc in viata lor cind saltul in mijlocul exprientelor initiatice nu era pazit de raspunsuri clare. Ei au incetat sa mai creada in iluzia fericirii vesnice. Nu cautau echilibrul, ci starile fluide, care
Citeste mai multpe BookMAg.ro
Romanul lui Orwell este o carte care nu se citeste repede si nici usor. Este o carte tulburatoare, in care orice om se regaseste cu spaimele lui. „Chinul marunt, corvoada fiecarei zile”, motto-ul cartii, il intelegem ca stare sufleteasca a lui Dorothy dupa ce s-a intilnit cu necredinta.
Citeste mai multin Romania literara, nr. 40
Biografia si bibliografia poetului, prozatorului, dramaturgului, memorialistului si carturarului prelat Valeriu Anania (1921–2011) incep sa intereseze si sa preocupe, intens, pe cercetatorii si istoricii literari, odata cu intrarea sa in eternitate. Necrotextele, amintirile, marturiile si evocarile care s-au publicat, la trecerea sa intr-o al
Citeste mai multpe OradeCluj.ro
O carte imposibila (in care se petrece o imposibila uniune a contrariilor: un subiect metalic, rece si zgrunturos, un stil poetic, personalizant si feminin) despre fabrici darapanate, masini industriale ruginite si muncitori fara sanse. Nimic din ce stiam despre ea dinainte nu m-ar fi putut face sa banuiesc ca urma s-o citesc fascinata, fara poticn
Citeste mai multpe OradeCluj.ro
Imi mai amintesc si formula abila folosita de aproape toata lumea: „romanul unei generatii”, asa ca o pot folosi si eu: e romanul generatiei mele, asa cum a fost ea in insufletita adolescenta comunista si cum este acum, in dezolata maturitate capitalista.
Citeste mai multpe OradeCluj.ro
Nici un repros nu poate contrabalansa placerea neasteptata (da, a fost o mare surpriza sa constat, intr-o librarie, ca nu-l pot frunzari pentru ca nu-mi venea sa sar nici un rind din primele pagini) cu care l-am citit pina la sfirsit (si are, slava Domnului, cel mai bun final posibil, o mare, mare satisfactie sa citesti ceva atit de bine lucrat).
Citeste mai multpe OradeCluj.ro
O scriitura eleganta, de o mare fluiditate, excelenta conducatoare de frumusete, nostalgie, intimitate. Din punctul asta de vedere, Cecilia Stefanescu e mai talentata decit majoritatea scriitorilor importanti de la noi, o spun cu toata seriozitatea si responsabilitatea. Intrarea Soarelui e un roman plin de farmec […], scris cu si din talent
Citeste mai mult