O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
O viaţă în scrisori. Corespondenţă II...
ISBN
978-973-46-9351-1
An apariție
2023
Lună apariție
3
Număr pagini
360
Tip ediție
cartonată
Format
130x200
Colecție
BIBLIOTECA POLIROM
Domenii

O viaţă în scrisori. Corespondenţă II (1891-1904)

Autori: A.P. Cehov
59,95 lei

 

Ediţie îngrijită, selecţie, traducere din limba rusă şi note de Sorina Bălănescu

„Cel care nu dorește nimic, nu speră nimic și nu se teme de nimic nu poate fi artist.” (A.P. Cehov)

„Burghezia ține mult la așa‑numitele tipuri «pozitive» și la romanele cu finaluri fericite, întrucât ele îi alimentează ideea că poți să acumulezi capital și să‑ți păstrezi neprihănirea, poți să fii o fiară sălbatică și totodată fericit.” (A.P. Cehov)

„Dacă ne-am săturat de propriul nostru materialism, trebuie spus că până și cel mai neînsemnat scriitor rus are un respect înnăscut față de spiritul uman. […] Profunzimea prozei rusești, dar și sentimentul de disperare vin din faptul că nu există un răspuns definitiv, că viața, dacă este examinată cu onestitate, înseamnă întrebare după întrebare și că aceste interogații deznădăjduite trebuie lăsate să răsune iar și iar după ce povestirea sau romanul s-a încheiat. Poate că scriitorii ruși au dreptate; fără îndoială, ei văd mai departe decât noi. Dar poate că și noi vedem ceva ce lor le scapă: vocea protestatară din literatura noastră e vocea unei vechi civilizații, care a sădit în noi instinctul de a ne bucura și de a lupta mai degrabă decât de a suferi și de a înțelege.” (Virginia Woolf)

„Ca artist, Cehov nici măcar nu poate fi comparat cu scriitorii ruși de dinaintea lui – cu Turgheniev, cu Dostoievski sau cu mine. Cehov are propriul lui stil unic, ca al pictorilor impresioniști. Te uiți cum, parcă la întâmplare, pictează cu culorile care-i sunt la îndemână, iar acestea par să nu aibă nici o legătură între ele. Dar, dacă te îndepărtezi puțin și privești, impresia e completă: ai în față o imagine strălucitoare și irezistibilă a naturii. Și încă un semn evident că Cehov e un adevărat artist: îl poți reciti de mai multe ori.” (Lev Tolstoi)

„Această corespondență este, înainte de toate, literatură de primă mână. Epistolaria nutrește opera de ficțiune, dar o și concurează, ca har al invenției și construcției poetice.” (Sorina Bălănescu)

An apariție
2023
Lună apariție
3
Număr pagini
360
Tip ediție
cartonată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


A.P. Cehov (autor)

Anton Pavlovici Cehov, una dintre figurile marcante ale literaturii ruse a secolului al XIX-lea, s-a născut la 17/29 ianuarie 1860, în oraşul Taganrog. Între anii 1867 şi 1879 face studii primare şi secundare în oraşul natal, manifestînd o puternică pasiune pentru teatru şi scris. În 1879, cu o bursă primită din partea primăriei oraşului Taganrog, se înscrie la Facultatea de Medicină a Universităţii din Moscova, pe care o absolvă în 1884. Între timp, pentru a-şi ajuta familia, care întîmpină mari dificultăţi financiare după falimentul afacerii tatălui, începe colaborarea cu cîteva reviste umoristice, unde publică schiţe, povestiri, anunţuri, reclame şi parodii. În 1884 îi apare prima carte, Basmele Melpomenei, ce reuneşte un număr de şase povestiri. Urmează În amurg (1887) şi prima sa piesă de teatru, drama Ivanov, reprezentată în premieră pe 5 octombrie 1887, la Moscova. În 1889, la Sankt-Petersburg, apare volumul Copiii. Povestiri de Anton Cehov. În 1896 are loc premiera piesei Pescăruşul, urmată de Unchiul Vanea (jucată pentru prima dată în 1899), Trei surori (cu premiera pe 31 ianuarie 1901) şi Livada de vişini (reprezentată în premieră pe 17 ianuarie 1904). Încă din timpul vieţii i se tipăreşte ediţia de Opere, apărută în zece volume, între anii 1899 şi 1902. Grav bolnav de tuberculoză, se stinge în staţiunea Badenweiler din Germania, pe 2 iulie 1904, la vîrsta de patruzeci şi patru de ani.



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.