Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
Summa theologica. Volumul III
ISBN
978-973-46-6307-1
An apariție
2016
Lună apariție
12
Număr pagini
1328
Tip ediție
cartonată
Format
160x235
Colecție
-
Domenii
Religie > Creştinism
        >> General

Summa theologica. Volumul III

Autori: Toma din Aquino
149,00 lei

 

Traducere de Stela Avram, Alexandra Baneu, Alexander Baumgarten (coord.), Cristian Bejan, Mihai Ciucur, Daniel Coman, Ioana Curuţ, Claudia Renata David, Carmen Fenechiu, Emanuel Grosu, Cristina Melania Horotan, Florina Ion, Andrei Marinca, Laura-Maria Popoviciu, Otniel Vereş
Notă preliminară, note şi îngrijirea ediţiei de Alexander Baumgarten

Summa theologica este cea mai importantă operă a lui Toma din Aquino şi oferă spectacolul unei magnifice vieţi intelectuale, răspunzînd unor exigenţe didactice de sistematizare a cunoaşterii teologice şi filosofice din secolul al XIII-lea. Acest volum, al treilea din seria prezentei versiuni româneşti a Summei, conţine a doua jumătate a celei de-a doua părţi a lucrării, în care sînt tratate teme precum etica şi filosofia dreptului. El apare după publicarea în 2009, la Editura Polirom, a primului volum, seria urmînd a fi completată cu celelalte două volume: volumul II va conţine prima jumătate a celei de-a doua părţi, dedicată antropologiei, filosofiei politice şi, de asemenea, eticii, iar ultimul va conţine partea a treia şi suplimentul lucrării, care tratează chestiunile de christologie şi teoria sacramentelor.

„În urma unei cercetări generale privind virtuţile şi viciile şi altele referitoare la domeniul moral, este necesar să le cercetăm pe fiecare în special, pentru că discursurile morale universale sînt mai puţin utile, întrucît acţiunile se găsesc între particulare. Dar se poate cerceta ceva în special în privinţa celor morale în două moduri: într-un mod, din partea însăşi a domeniului moralei, ca atunci cînd se cercetează o anumită virtute sau un anumit viciu; în alt mod, în privinţa stărilor speciale ale oamenilor, de pildă, cînd se cercetează supuşii şi superiorii, cei activi şi cei contemplativi sau orice alte diferenţe dintre oameni. Aşadar, mai întîi le vom cerceta în sens special pe cele care se referă la toate stările oamenilor; în al doilea rînd însă, în sens special, pe cele care se referă la stări determinate.” (Toma din Aquino)

An apariție
2016
Lună apariție
12
Număr pagini
1328
Tip ediție
cartonată
Format
160x235
Fără comentarii


Despre autori


Născut la Roccasecca, în anul 1225, Toma din Aquino este una dintre figurile ilustre ale teologiei și filosofiei medievale. De-a lungul carierei intelectuale, a avut un ideal fundamental care îi guvernează întreaga operă: realizarea unui acord între tradiția iudeo-creștină și viziunea greco-arabă despre lume. Astfel, el a valorificat în teologia creștină filosofia lui Aristotel și Averroes, gîndirea neoplatoniciană din opera lui Plotin, Proclos sau din lucrarea anonimă Cartea despre cauze, îmbinînd, fericit sau tensionat, tezele acestora cu fundamentele tradiției creștine, de la Dionisie Areopagitul la Augustin sau de la omiliile lui Ioan Gură-de-Aur la teologia sistematică a lui Ioan Damaschin. În opera lui Toma din Aquino pot fi contemplate două aspecte diferite: pe de o parte, armonia unor sistematice construcții de idei, care, în esență, exprimă viziunea omului medieval despre lume; pe de alta, tensiunile pe care codul genetic al gîndirii occidentale le poartă în sine și cu asumarea cărora debutează modernitatea. Condamnat, în 1277, la trei ani după moartea sa, de oficialitățile ecleziastice pentru 63 de teze din Summa theologica, reabilitat ulterior și, în fine, sanctificat în 1324, Toma din Aquino este un autor care trebuie redescoperit tocmai în circumstanțele polemicilor medievale care l-au determinat să scrie, ca figură marcată de coliziunea celor două lumi, a filosofiei grecești și a monoteismului iudeo-creștin, care se luptau în conștiința sa intelectuală.



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.