Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din România
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
Calitatea învățămîntului superior din...
ISBN
978-973-46-2308-2
An apariție
2011
Lună apariție
11
Număr pagini
208
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
-
Domenii

Calitatea învățămîntului superior din România

Autori: Mihai Păunescu , Adrian Miroiu , Lazăr Vlăsceanu
INDISPONIBIL
23,12 lei

 
Volumul sintetizeaza principalele rezultate si tendinte ale invatamintului superior romanesc, pe baza informatiilor culese pe parcursul a trei ani in care s-au realizat anchete sociologice, analize de documente sociale, observatii ale diverselor procese de asigurare a calitatii. Datele obtinute sunt analizate din perspectiva institutionalista, decelind consecintele asteptate, dar si pe cele neasteptate, adeseori efecte adverse, ale politicilor, normelor sau practicilor de evaluare, finantare si acreditare din invatamintul superior. Validitatea analizelor este asigurata prin triangularea datelor obtinute din surse multiple, atit obiective, cit si perceptii si reprezentari de natura subiectiva. Rezultatele constituie fundamentul pentru formularea de politici publice bazate pe cunoasterea comprehensiva a invatamintului superior romanesc.
 
An apariție
2011
Lună apariție
11
Număr pagini
208
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Imaginea de ansamblu a invatamintului superior romanesc • Calitatea invatamintului superior romanesc. O analiza institutionala • Analiza institutionala a evolutiei sistemului de asigurare a calitatii in invatamintul superior din Romania (1993-2011) • Despre calitate, asa cum este perceputa de studenti. O analiza etnometodologica • Metodologia cercetarii empirice • Despre acreditare si asigurarea calitatii • Diferentierea universitatilor si titlurile universitare • Procesul educational • Trecerea de la studentie la piata muncii • Resursele umane in universitati • Universitatea, la intersectia dintre angajatori si absolventi • Conditiile de satisfacere a asigurarii calitatii in Romania


Despre autori


Mihai Păunescu (coordonator)

Mihai Paunescu (n. 1974) este doctor in sociologie si are un masterat in politici publice obtinut la Facultatea de Filosofie a Universitatii Bucuresti. Din anul 2004 este lector universitar la Facultatea de Stiinte Politice, Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative, unde sustine cursuri de metodologia cercetarii sociale si sociologie economica, precum si seminarii de sociologia organizatiilor si management organizational. Sustine de asemenea un curs de analiza institutionala la Facultatea de Sociologie a Universitatii Bucuresti. A publicat studii, articole si recenzii in reviste culturale si de specialitate, dintre care mentionam: „Costurile tranzactionale: incidente in economie, sociologie si stiintele politice”, in Sociologie Romaneasca. Volumul I. Nr. 3-4. 2002, „Dezvoltari teoretice interdisciplinare in managementul organizational”, in Sociologie Romaneasca. Volumul II. Nr. 1. Primavara 2004. La Editura Polirom a mai publicat Organizare si cimpuri organizationale. O analiza institutionala (2006), Sociologie (coautor, volum coordo­nat de Lazar Vlasceanu, 2011) si a coordonat volumul Management public in Romania (2008).



Adrian Miroiu (coordonator)

Adrian Miroiu este profesor de științe politice la Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București. A publicat lucrări de filosofia limbajului și a științelor sociale, de teorie politică și de analiză a politicilor publice. Fuga de competiție (2016), Lumea lui Anaxagora (2017) și Între logică și etică (2020) sînt trei dintre cele mai recente cărți ale sale.



Lazăr Vlăsceanu (coordonator)

Lazăr Vlăsceanu, profesor la Universitatea din Bucureşti, Departamentul de sociologie. Predă cursuri de introducere în sociologie, metodologia cercetării, analiză instituţională, teorii ale modernităţii şi globalizării. Interesele actuale de cercetare se orientează către sociologia educaţiei şi analiza inegalităţilor şi stratificării sociale. În ultimii ani a publicat studii şi volume consacrate analizei modernităţii sau performanţelor sistemelor de învăţămînt superior şi cercetare. Coautor (împreună cu M.G. Hîncean) al volumului Modernitatea românească (2014), care analizează geneza şi funcţionarea instituţiilor moderne şi influenţa lor asupra ritmurilor, direcţiilor şi performanţelor dezvoltării economice şi sociale a României moderne şi contemporane. De-a lungul timpului a avut responsabilităţi în sisteme româneşti de conducere universitară şi, pe plan global sau european, în cadrul UNESCO.