- ISBN
- 978-973-46-2308-2
- An apariție
- 2011
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- -
- Domenii
Calitatea învățămîntului superior din România
Autori: Mihai Păunescu , Adrian Miroiu , Lazăr Vlăsceanu
- An apariție
- 2011
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Mihai Paunescu (n. 1974) este doctor in sociologie si are un masterat in politici publice obtinut la Facultatea de Filosofie a Universitatii Bucuresti. Din anul 2004 este lector universitar la Facultatea de Stiinte Politice, Scoala Nationala de Stiinte Politice si Administrative, unde sustine cursuri de metodologia cercetarii sociale si sociologie economica, precum si seminarii de sociologia organizatiilor si management organizational. Sustine de asemenea un curs de analiza institutionala la Facultatea de Sociologie a Universitatii Bucuresti. A publicat studii, articole si recenzii in reviste culturale si de specialitate, dintre care mentionam: „Costurile tranzactionale: incidente in economie, sociologie si stiintele politice”, in Sociologie Romaneasca. Volumul I. Nr. 3-4. 2002, „Dezvoltari teoretice interdisciplinare in managementul organizational”, in Sociologie Romaneasca. Volumul II. Nr. 1. Primavara 2004. La Editura Polirom a mai publicat Organizare si cimpuri organizationale. O analiza institutionala (2006), Sociologie (coautor, volum coordonat de Lazar Vlasceanu, 2011) si a coordonat volumul Management public in Romania (2008).
Adrian Miroiu este profesor de științe politice la Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București. A publicat lucrări de filosofia limbajului și a științelor sociale, de teorie politică și de analiză a politicilor publice. Fuga de competiție (2016), Lumea lui Anaxagora (2017) și Între logică și etică (2020) sînt trei dintre cele mai recente cărți ale sale.
Lazăr VLĂSCEANU (1946-2024) a fost profesor la Universitatea din Bucureşti, Departamentul de sociologie, unde a predat cursuri de introducere în sociologie, metodologia cercetării, analiză instituţională, teorii ale modernităţii şi globalizării. Interesele sale de cercetare s-au orientat către sociologia educaţiei şi analiza inegalităţilor şi stratificării sociale. A publicat, printre altele, studii şi volume consacrate analizei modernităţii sau performanţelor sistemelor de învăţământ superior şi cercetare. Coautor (împreună cu M.G. Hîncean) al volumului Modernitatea românească (2014), care analizează geneza şi funcţionarea instituţiilor moderne şi influenţa lor asupra ritmurilor, direcţiilor şi performanţelor dezvoltării economice şi sociale a României moderne şi contemporane. De-a lungul timpului a avut responsabilităţi în sisteme româneşti de conducere universitară şi, pe plan global sau european, în cadrul UNESCO.