- La reducere!
- ISBN
- 978-973-46-8064-1
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 1
- Număr pagini
- 264
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- SOCIOLOGIE. ANTROPOLOGIE > Cercetări și eseuri
- Domenii
Educaţie şi putere (vol. II)
Sau despre educaţia pe care am putea s-o avem
Autori: Lazăr Vlăsceanu„Premisa principală a demonstraţiilor din acest al doilea volum Educaţie şi putere este că şcoala românească actuală, în întregime, respectiv ca sistem şi funcţionare a fiecărei instituţii, ori se transformă, ori va continua să strice şi mai multe minţi şi caractere individuale şi să diminueze şi mai mult ritmul dezvoltării sociale a naţiunii. În conţinutul cărţii se demonstrează cum poate să fie readusă educaţia din starea de container al tuturor riscurilor care ameninţă în prezent individualităţi şi naţiunea ca întreg în cea de instanţă de deschidere a orizonturilor inteligenţei şi înfăptuirilor individuale şi comunitare. Aceasta înseamnă că se caută educaţia pe care s-ar putea să o avem dacă am trece la acţiuni de transformare.” (Lazăr Vlăsceanu)
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 1
- Număr pagini
- 264
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Lazăr VLĂSCEANU (1946-2024) a fost profesor la Universitatea din Bucureşti, Departamentul de sociologie, unde a predat cursuri de introducere în sociologie, metodologia cercetării, analiză instituţională, teorii ale modernităţii şi globalizării. Interesele sale de cercetare s-au orientat către sociologia educaţiei şi analiza inegalităţilor şi stratificării sociale. A publicat, printre altele, studii şi volume consacrate analizei modernităţii sau performanţelor sistemelor de învăţământ superior şi cercetare. Coautor (împreună cu M.G. Hîncean) al volumului Modernitatea românească (2014), care analizează geneza şi funcţionarea instituţiilor moderne şi influenţa lor asupra ritmurilor, direcţiilor şi performanţelor dezvoltării economice şi sociale a României moderne şi contemporane. De-a lungul timpului a avut responsabilităţi în sisteme româneşti de conducere universitară şi, pe plan global sau european, în cadrul UNESCO.