- ISBN
- 978-973-46-7573-9
- An apariție
- 2018
- Lună apariție
- 8
- Număr pagini
- 184
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
- Domenii
Cîtă autoritate mai există în prezent în educaţie? Trece ea printr-o criză? Poate fi contestată sau ignorată în sala de clasă? Problema autorităţii are consecinţe majore în educaţie. Cercetările autorului în domeniul educaţiei au avut în vedere paradoxul care o fundamentează: cum este posibil să transformi un raport iniţial de dependenţă cognitivă, afectivă etc. a copilului faţă de adult într-unul de independenţă? În Autoritate şi educaţie, evoluţia noţiunii de autoritate în relaţia profesor-elev este analizată în toate aspectele ei, pentru a se ajunge la cele mai stringente probleme din prezent. Pe parcurs, Emil Stan urmăreşte tipurile de autoritate, sursa, legitimitatea şi formele sale concrete de manifestare, îndatoririle purtătorului autorităţii şi pericolele neîndeplinirii lor, precum şi problema autorităţii în spaţiul virtual. Volumul se adresează atît studenţilor care se pregătesc pentru o carieră în sistemul educaţional, cît şi cadrelor didactice din toate nivelurile de învăţămînt şi pedagogilor.
- An apariție
- 2018
- Lună apariție
- 8
- Număr pagini
- 184
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
Despre autori
Emil Stan este absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea din Bucureşti; doctoratul l-a obţinut în anul 1997, în cadrul aceleiaşi universităţi, cu o temă aparţinînd filosofiei educaţiei: Vocaţia paideică a filosofiei româneşti. Este profesor universitar la Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti şi directorul Departamentului Ştiinţele Educaţiei. Dintre lucrările publicate amintim: Vocaţia paideică a filosofiei româneşti (Editura Paideia, 1999), Spaţiul public şi educaţia la vechii greci (Editura Institutul European, 2003), Pedagogie postmodernă (Editura Institutul European, 2004), Educaţia în postmodernitate (Editura Institutul European, 2007), Managementul clasei (Editura Institutul European, 2009), Lecţia uitată a educaţiei. Întîlnirea Micului Prinţ cu vulpea (Editura Institutul European, 2014), Filosofia ca terapie. Ce să faci cînd nu ştii ce să faci (Editura Institutul European, 2016). Domenii de competenţă: teoria şi filosofia educaţiei, educaţie civică, etică aplicată.