Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
Pedagogie. Provocări şi dileme...
ISBN
978-973-46-6820-5
An apariție
2017
Lună apariție
6
Număr pagini
232
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Științele educației
Domenii

Pedagogie. Provocări şi dileme privind şcoala şi profesia didactică

Autori: Emil Păun
39,95 lei

Vezi eBook
 

Este şcoala actuală în criză, iar dacă da, ce schimbări structurale şi funcţionale se impun pentru depăşirea acesteia? Pornind de la aceste întrebări, Emil Păun face o trecere în revistă a provocărilor cu care se confruntă şcoala: globalizarea, echitatea, calitatea şi egalitatea, lărgirea şi diversificarea cîmpului educaţional, noile tehnologii de comunicare etc. Pe lîngă multiplele aspecte ce ţin de profesia didactică – statutul profesorului, nevoia de profesionalizare şi modurile în care poate fi realizată, categoriile de competenţe specifice –, sînt analizate transformările curriculumului şcolar şi chestiuni esenţiale privind evaluarea – obsesia rezultatelor şi consecinţele ei negative, dar şi rolul greşelilor în dezvoltarea cognitivă a elevilor. Prin ampla problematică teoretică şi practică tratată, volumul se adresează profesorilor din mediul preuniversitar şi universitar, cercetătorilor în domeniul pedagogiei şi ştiinţelor educaţiei, studenţilor în formare pentru cariera didactică, masteranzilor şi doctoranzilor în ştiinţele educaţiei, precum şi decidenţilor din sistemul de învăţămînt.

An apariție
2017
Lună apariție
6
Număr pagini
232
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii

Premisele epistemologice ale întemeierii ştiinţelor • Identitatea şi legitimitatea pedagogiei ca ştiinţă • Pedagogia – un cadru conceptual • Tranziţia spre ştiinţele educaţiei • Teorii şi paradigme în pedagogie şi ştiinţele educaţiei • O radiografie a şcolii contemporane • Profesia didactică • Transpoziţia didactică – un proces de elaborare, transmitere şi construcţie a cunoaşterii şcolare • Reflecţii nonconvenţionale despre evaluarea elevilor



Despre autori


Emil Păun (autor)

Emil Păun este profesor doctor la Universitatea din București din 1962. Absolvent al Facultăţii de Filosofie, specializarea Pedagogie – Limbă și literatură română (1962), doctor în pedagogie al Universității din București (1971). A participat la stagii de specializare la Universitatea Paris V (Sorbona), Institutul Național de Cercetări Pedagogice din Paris (1971‑1972), Institutul Internațional UNESCO pentru Planificarea Educației (Paris, 1972), Centrul Internațional al Copilului ‒ Paris (1975), Universitatea Cambridge (Anglia, 1995), Institutul pentru Educația Adulților din Frankfurt (Germania, 1997). Între 1990 şi 1994, apoi între 2000 şi 2004 a deținut funcția de director general al Direcției de Formare a Profesorilor în cadrul Ministerului Educației. În această calitate a contribuit la fundamentarea politicilor de reformă a programelor de formare pentru cariera didactică, inițiind pentru România prima strategie din domeniu. A creat Centrul Național pentru Formarea Personalului din Învățământul Preuniversitar (CNFP), al cărui director a și fost pentru scurtă vreme. A fost șef al Catedrei de Pedagogie (1990‑2007) şi director al Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic (1999‑2002) la Universitatea din Bucureşti. Este conducător de doctorat la aceeaşi universitate (începând cu 1990) şi coordonează în cotutelă teze de doctorat la universități din străinătate. A fost membru al Comisiei de psihologie și științe ale educației a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor Universitare și Doctorale (1991‑2008). A fost membru al Senatului Universității din București. Este directorul revistei REPERE a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației. A fost profesor invitat la Universitatea „Jules Verne”, Amiens, Franța (2003), şi la Universitatea Moncton, Canada (2006, 2007). A coordonat proiecte internaționale de cercetare („Apprendre et enseigner dans la société de communication” al Consiliului Europei şi proiecte ale Agenției Universitare Francofone ‒ AUF). A fost membru al Comitetului de orientare științifică sectorială pentru științele sociale al Agenției Francofone pentru Învățământul Superior, membru al Biroului Executiv pentru formarea profesorilor (AUF), membru în Comitetul internațional de organizare a Bienalei „Éducation et Formation”, Franța (1996‑2000). Este doctor honoris causa al Universității de Vest din Timișoara. Este membru în comitete de lectură sau științifice ale unor reviste românești și străine. A publicat cărți și numeroase studii (peste 200) în volume și reviste românești și străine, dintre care amintim: Educația și rolul ei în dezvoltarea social‑economică (Editura Didactică și Pedagogică, București, 1974), Sociopedagogie școlară (Editura Didactică și Pedagogică, București, 1982), Școala ‒ abordare sociopedagogică (Polirom, Iași, 1999), Pedagogie. Fundamentări teoretice și demersuri aplicative (coord., în colab., Polirom, Iași, 2002), Educația preșcolară în România (în colab., Polirom, Iași, 2002), Apprendre et enseigner dans la société de communication (în colab., Édition du Conseil de l’Europe, 2005), Pedagogie. Provocări și dileme privind școala și profesia didactică (Polirom, Iași, 2017). A fost invitat, în calitate de keynote speaker, să susțină conferințe în cadrul a numeroase manifestări științifice naționale și internaționale.



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.