- ISBN
- 978-973-46-8441-0
- An apariție
- 2021
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 584
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- COLLEGIUM > Psihologie
- Domenii
Implicarea psihologilor în procesul complex al adopției este o activitate de dată recentă, dovadă fiind numărul relativ mic de cercetări privind dezvoltarea unor instrumente specifice necesare evaluării clinice corecte și screeningului persoanelor sau familiilor care au luat decizia să adopte. Volumul de față caută să răspundă acestei carențe, sintetizînd informațiile existente și aducînd în discuție cercetări publicate la nivel național și internațional în acest domeniu, oferind astfel o resursă necesară celor din aparatul de adopție și asistență maternală din România. Cele 48 de capitole, structurate tematic, acoperă o paletă largă de subiecte, de la aspecte care țin de potrivirea practică dintre părintele adoptiv/familia adoptivă și copilul adoptat – respectiv dintre asistentul maternal și copilul luat în plasament – sau înlesnirea adaptării copilului în noua familie în funcție de vîrstă pînă la contexte legislative sau programe de intervenție psihologică postadopție. Mai mult, autorii analizează erori frecvente de parenting și cum pot fi ele evitate, mituri despre copiii adoptați și părinții adoptivi ori diverse soluții practice pentru adaptarea copiilor cu nevoi speciale adoptați sau luați în plasament. Cartea este de un real folos nu doar pentru cei interesați să adopte și care au nevoie de răspunsuri și informații suplimentare, ci și pentru specialiștii implicați în procesul de evaluare și pregătire a părinților adoptivi sau a asistenților maternali.
- An apariție
- 2021
- Lună apariție
- 6
- Număr pagini
- 584
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Importanța atitudinii cadrelor didactice care au în clasă copii adoptați sau aflați în grija asistenților maternali • Căutarea de către copii a părinților biologici • Adopțiile internaționale și transrasiale • Este adopția potrivită pentru tine? • Plasamentul familial asigurat de membri ai familiei sau prieteni • Dezvoltarea atașamentului copiilor față de asistenții maternali și părinții adoptivi. Program de training • Terapia familiei după adopție
Despre autori
Violeta Enea este conferenţiar doctor în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi, şi psihoterapeut format în hipnoză clinică şi terapie ericksoniană. Susţine cursuri de evaluare psihologică şi psihodiagnostic clinic şi a publicat, la Editura Polirom, volumele Anorexia nervoasă. Teorie, evaluare şi tratament (în colab., 2012), Bulimia nervoasă. Teorie, evaluare şi tratament (în colab., 2016) şi Tulburările de comportament alimentar şi obezitatea la copii şi adolescenţi (în colab., 2017) şi a coordonat, la aceeaşi editură, volumele Evaluarea psihologică. Manualul psihologului clinician (în colab., 2017) şi Intervenţii psihologice în şcoală. Manualul consilierului şcolar (2019). Este autorul a numeroase studii empirice publicate în reviste cu impact la nivel internaţional.