Traducere de George Popescu
Un îndrumar complet despre cum se scrie o lucrare ştiinţifică riguroasă. Studenţii, în primul rînd cei de la secţiile umaniste, pot afla ce înseamnă teza de licenţă, cum să-şi aleagă tema şi să-şi organizeze timpul de lucru, cum să întreprindă o cercetare bibliografică şi să ordoneze materialul, cum se redactează teza.
„Trebuie să trăiţi teza ca pe o provocare. Cel ce provoacă sînteţi voi: v-aţi pus la început o întrebare la care nu ştiaţi să răspundeţi. Se pune problema să găsiţi soluţia printr-un număr dat de mutări. Cîteodată, teza poate fi trăită şi ca o partidă în doi: autorul nu vrea să vă încredinţeze taina sa, trebuie să-l luaţi prin învăluire, să-l interogaţi cu delicateţe, să-l faceţi să vă spună ceea ce nu voia, dar ar fi trebuit să o facă. Uneori, teza este ca un joc: aveţi toate piesele, trebuie doar să le puneţi la locul lor. Important este să faceţi lucrurile cu plăcere. Iar dacă aţi ales un subiect care vă interesează şi aţi decis să-i dedicaţi cu adevărat perioada pe care v-aţi stabilit-o, vă veţi da seama că teza poate fi trăită ca un joc, ca un pariu, ca o vînătoare de comori.” (Umberto Eco)
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 4
- Număr pagini
- 264
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
Despre autori
Umberto Eco (1932-2016) a fost, în anii ’60, unul dintre reprezentanţii de frunte ai avangardei culturale italiene. A predat la cele mai faimoase universităţi din lume, devenind Doctor Honoris Causa a peste cincizeci dintre ele. A scris romane care au ajuns în scurt timp celebre, studii de semiotică, estetică şi teorie literară şi numeroase articole cu teme dintre cele mai diverse. Din opera sa, la Editura Polirom au apărut În ce cred cei care nu cred? (în colaborare cu Carlo Maria Martini), În căutarea limbii perfecte, Misterioasa flacără a reginei Loana, Trei povestiri (în colaborare cu Eugenio Carmi), Pendulul lui Foucault, Baudolino, Cum se face o teză de licenţă, Şase plimbări prin pădurea narativă, Limitele interpretării, Apocaliptici şi integraţi. Comunicaţii de masă şi teorii ale culturii de masă, A spune cam acelaşi lucru. Experienţe de traducere, Insula din ziua de ieri, De la arbore spre labirint. Studii istorice despre semn şi interpretare, Kant şi ornitorincul, Cimitirul din Praga, Cum ne construim duşmanul, Confesiunile unui tînăr romancier, Numărul zero, Cronicile unei societăți lichide, Scrieri despre gîndirea medievală şi Despre televiziune. Scrieri 1956-2015.