Un indrumar complet despre cum se scrie o lucrare stiintifica riguroasa. Studentii, in primul rind cei de la sectiile umaniste, pot afla ce inseamna teza de licenta, cum sa-si aleaga tema si sa-si organizeze timpul de lucru, cum sa intreprinda o cercetare bibliografica si sa ordoneze materialul, cum se redacteaza teza.
„Trebuie sa traiti teza ca pe o provocare. Cel ce provoaca sinteti voi: v-ati pus la inceput o intrebare la care nu stiati sa raspundeti. Se pune problema sa gasiti solutia printr-un numar dat de mutari. Citeodata, teza poate fi traita si ca o partida in doi: autorul nu vrea sa va incredinteze taina sa, trebuie sa-l luati prin invaluire, sa-l interogati cu delicatete, sa-l faceti sa va spuna ceea ce nu voia, dar ar fi trebuit sa o faca. Uneori, teza este ca un joc: aveti toate piesele, trebuie doar sa le puneti la locul lor. Important este sa faceti lucrurile cu placere. Iar daca ati ales un subiect care va intereseaza si ati decis sa-i dedicati cu adevarat perioada pe care v-ati stabilit-o, va veti da seama ca teza poate fi traita ca un joc, ca un pariu, ca o vinatoare de comori.” (Umberto Eco)
Din cuprins: Ce este o teza de licenta si la ce foloseste • Monografie sau analiza de ansamblu? • Teza istorica sau teoretica? • Subiecte vechi sau contemporane? • Cum se transforma un subiect de actualitate in tema stiintifica • Identificarea surselor • Cercetarea bibliografica • Planul de lucru si sistemul de fise • Cind si cum se citeaza: zece reguli • Citat, parafraza, plagiat • Note de subsol • Avertismente, capcane, uzante- An apariție
- 2014
- Lună apariție
- 10
- Număr pagini
- 264
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
Despre autori
Umberto Eco (1932-2016) a fost, în anii ’60, unul dintre reprezentanţii de frunte ai avangardei culturale italiene. A predat la cele mai faimoase universităţi din lume, devenind Doctor Honoris Causa a peste cincizeci dintre ele. A scris romane care au ajuns în scurt timp celebre, studii de semiotică, estetică şi teorie literară şi numeroase articole cu teme dintre cele mai diverse. Din opera sa, la Editura Polirom au apărut În ce cred cei care nu cred? (în colaborare cu Carlo Maria Martini), În căutarea limbii perfecte, Misterioasa flacără a reginei Loana, Trei povestiri (în colaborare cu Eugenio Carmi), Pendulul lui Foucault, Baudolino, Cum se face o teză de licenţă, Şase plimbări prin pădurea narativă, Limitele interpretării, Apocaliptici şi integraţi. Comunicaţii de masă şi teorii ale culturii de masă, A spune cam acelaşi lucru. Experienţe de traducere, Insula din ziua de ieri, De la arbore spre labirint. Studii istorice despre semn şi interpretare, Kant şi ornitorincul, Cimitirul din Praga, Cum ne construim duşmanul, Confesiunile unui tînăr romancier, Numărul zero, Cronicile unei societăți lichide, Scrieri despre gîndirea medievală şi Despre televiziune. Scrieri 1956-2015.