Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
ISBN
978-973-46-8314-7
An apariție
2020
Lună apariție
11
Număr pagini
248
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Media
Domenii

Mass-media, religie, spaţiu public

Autori: Mihai Coman
39,95 lei

 

Mass-media, religie, spațiu public prezintă harta unui domeniu, fiind o sinteză savantă, dar accesibilă a dialogului contemporan dintre religie și instituțiile postmodernității (mass-media, industriile culturale, Internet, spațiu public, marketing și branding etc.). Este o lucrare științifică, deoarece corespunde standardelor de exigență ale specialiștilor, dar și abordabilă, întrucît prezintă clar și concis temele analizate. Volumul oferă cititorului o imagine de ansamblu, panoramică, asupra formelor mereu în mișcare prin care religia modelează instituții, produse și valori socioculturale moderne și este, la rîndul său, influențată de schimbările generate de acestea. Lucrarea este produsul lecturilor, reflecției și încercărilor de a prezenta și explica transformările religiei în sfera culturii media din epoca postmodernă. Demersul constituie o dezvoltare firească a preocupărilor de antropologie mass-media concretizate de Mihai Coman în diverse volume și studii, ce au condus într-un punct în care interesul pentru mitologiile mediatice și pentru relația dintre ritual și mass-media a generat necesitatea integrării respectivelor fenomene într-un sistem mai larg, care nu putea fi altul decît al religiilor. Astfel, autorul abordează o gamă foarte largă de subiecte, cazuri, teorii, concepte și axe de cercetare, în speranța că volumul va reprezenta un reper pentru cei care vor să se avînte spre aceste orizonturi.

 

An apariție
2020
Lună apariție
11
Număr pagini
248
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Religia: definiții și caracteristici • Forme alternative: de la religiile populare la religiile metaforice • Religie și mass-media • Religie și Internet • Religie și popular culture • Religie, politic și religie politică • Religia și spațiul public • Religie, spiritualitate și economie de piață


Despre autori


Mihai Coman s-a nascut la Fagaras in 1953. Este absolvent al Facultatii de Litere (1976) si doctor in filologie (1985). Primul decan al Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, primul coordonator de doctorat in stiintele comunicarii, creator al seriei „Collegium. Media” si al colectiei „Media. Studii si eseuri” ale Editurii Polirom. Este considerat fondator al invatamintului de jurnalism si comunicare in Romania. Pina in 1989, s-a dedicat cercetarilor de antropologie culturala consacrate folclorului romanesc. A publicat opt volume de studii de mitologie, intre care o vasta sinteza referitoare la mitologia animaliera (1986, 1988, reeditata sub titlul Bestiarul mitologic roman, in 1995). Alte studii de mitologie au aparut in publicatiile Ethnologie française, Etudes indo-europeennes, Kurier. Dupa 1989, a coordonat cele trei editii ale Manualului de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit cartea de capatii a generatii succesive de tineri jurnalisti. In aceasta perioada a inceput sa elaboreze cadrele teoretice si analitice ale antropologiei mass-media, prin studii publicate in revistele Reseaux, Mediaspouvoirs, Communication sau in volume colective (Roger Tessier [ed.], La transition en Roumanie. Communication et qualite de la vie, Presse de l’Universite du Quebec, Montreal, 1995; Bernard Miege, Gaëtan Tremblay [ed.], 2001 Bogues: globalisme et pluralisme, vol. 1: TIC et societe, Les Presses de l’Universite Laval, Laval, 2003; INA, Television, memoire et identites nationales, L’Harmattan, Paris, 2003). In 2003, ca o sinteza a acestor investigatii, a publicat la Presses Universitaires de Grenoble lucrarea Pour une anthropologie des medias. In 2005 a lansat, impreuna cu Eric Rothenbuhler, volumul Media Anthropology la editura Sage, lucrare devenita sursa autorizata pentru noua disciplina, antropologia mass-media. A publicat, de asemenea, numeroase studii stiintifice in reviste si volume colective din strainatate consacrate transformarilor mass-mediei din tarile postcomuniste, sintetizate in volumele Mass-media in Romania postcomunista (Polirom, 2003) si Media and Journalism in Romania (2006, Vistas, Berlin), acesta din urma scris impreuna cu Peter Gross. In 2008, i-a aparut Introducere in antropologia culturala. Mitul si ritul.



Clientii care au cumparat acest produs au mai cumparat si:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.