Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
Mass-media, religie, spaţiu public
ISBN
978-973-46-8314-7
An apariție
2020
Lună apariție
11
Număr pagini
248
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Media
Domenii

Mass-media, religie, spaţiu public

Autori: Mihai Coman
39,95 lei

 

Mass-media, religie, spațiu public prezintă harta unui domeniu, fiind o sinteză savantă, dar accesibilă a dialogului contemporan dintre religie și instituțiile postmodernității (mass-media, industriile culturale, Internet, spațiu public, marketing și branding etc.). Este o lucrare științifică, deoarece corespunde standardelor de exigență ale specialiștilor, dar și abordabilă, întrucît prezintă clar și concis temele analizate. Volumul oferă cititorului o imagine de ansamblu, panoramică, asupra formelor mereu în mișcare prin care religia modelează instituții, produse și valori socioculturale moderne și este, la rîndul său, influențată de schimbările generate de acestea. Lucrarea este produsul lecturilor, reflecției și încercărilor de a prezenta și explica transformările religiei în sfera culturii media din epoca postmodernă. Demersul constituie o dezvoltare firească a preocupărilor de antropologie mass-media concretizate de Mihai Coman în diverse volume și studii, ce au condus într-un punct în care interesul pentru mitologiile mediatice și pentru relația dintre ritual și mass-media a generat necesitatea integrării respectivelor fenomene într-un sistem mai larg, care nu putea fi altul decît al religiilor. Astfel, autorul abordează o gamă foarte largă de subiecte, cazuri, teorii, concepte și axe de cercetare, în speranța că volumul va reprezenta un reper pentru cei care vor să se avînte spre aceste orizonturi.

 

An apariție
2020
Lună apariție
11
Număr pagini
248
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Religia: definiții și caracteristici • Forme alternative: de la religiile populare la religiile metaforice • Religie și mass-media • Religie și Internet • Religie și popular culture • Religie, politic și religie politică • Religia și spațiul public • Religie, spiritualitate și economie de piață


Despre autori


Mihai Coman, profesor emerit, s-a născut la Făgăraş în 1953. Este absolvent al Facultăţii de Litere (1976), doctor în filologie (1985) şi doctor honoris causa al Universităţilor din Constanţa şi Craiova. Primul decan al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, primul coordonator de doctorat în ştiinţele comunicării, creator al seriei „Collegium. Media” şi al colecţiei „Media. Studii şi eseuri” ale Editurii Polirom. Este considerat fondator al învăţămîntului de jurnalism şi comunicare în România şi a predat ca visiting professor la universităţi din Canada, Franţa, Germania şi SUA. Pentru contribuţiile sale academice a primit Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler, în anul 2009. Pînă în 1989 s-a dedicat cercetărilor de antropologie culturală consacrate folclorului românesc. A publicat opt volume de studii de mitologie, între care o vastă sinteză referitoare la mitologia animalieră (1986, 1988, reeditată sub titlul Bestiarul mitologic român, în 1995). În 2008, i-a apărut Introducere în antropologia culturală. Mitul şi ritul. Alte studii de mitologie au apărut în publicaţiile Ethnologie française, Études indo-européennes, Kurier. După 1989, a coordonat cele trei ediţii ale Manualului de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit cartea de căpătîi a generaţii succesive de tineri jurnalişti, şi volumul de referinţă Introducere în sistemul mass-media (Polirom, 1999, 2004, 2007, 2016). În această perioadă a început să elaboreze cadrele teoretice şi analitice ale antropologiei mass-media, prin studii publicate în revistele Réseaux, Médiaspouvoirs, Communication, Celebrity Studies sau în volume colective apărute în Canada, Franţa, Germania, SUA etc. În 2003, ca o sinteză a acestor cercetări, a publicat la Presses Universitaires de Grenoble lucrarea Pour une anthropologie des médias. În 2005 a lansat, împreună cu Eric Rothenbuhler, volumul Media Anthropology la editura Sage, lucrare devenită sursă autorizată pentru noua disciplină antropologia mass-media. A publicat, de asemenea, numeroase studii ştiinţifice în reviste şi volume colective din străinătate consacrate transformărilor mass-mediei din ţările postcomuniste, sintetizate în Mass-media în România postcomunistă (Polirom, 2003) şi Media and Journalism in Romania (Vistas, Berlin, 2006), acesta din urmă scris împreună cu Peter Gross. A făcut parte din colectivele de redacţie ale The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy (2016) şi The Sage Encyclopedia of the Sociology of Religion (2020).



Clienții care au cumpărat acest produs au mai cumpărat și:

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.