- La reducere!
- -40%
Mass-media, religie, spaţiu public
Autori: Mihai Coman
Valabilitate promotie: - 22-11-2024 in limita stocului disponibil.
Mass-media, religie, spațiu public prezintă harta unui domeniu, fiind o sinteză savantă, dar accesibilă a dialogului contemporan dintre religie și instituțiile postmodernității (mass-media, industriile culturale, Internet, spațiu public, marketing și branding etc.). Este o lucrare științifică, deoarece corespunde standardelor de exigență ale specialiștilor, dar și abordabilă, întrucît prezintă clar și concis temele analizate. Volumul oferă cititorului o imagine de ansamblu, panoramică, asupra formelor mereu în mișcare prin care religia modelează instituții, produse și valori socioculturale moderne și este, la rîndul său, influențată de schimbările generate de acestea. Lucrarea este produsul lecturilor, reflecției și încercărilor de a prezenta și explica transformările religiei în sfera culturii media din epoca postmodernă. Demersul constituie o dezvoltare firească a preocupărilor de antropologie mass-media concretizate de Mihai Coman în diverse volume și studii, ce au condus într-un punct în care interesul pentru mitologiile mediatice și pentru relația dintre ritual și mass-media a generat necesitatea integrării respectivelor fenomene într-un sistem mai larg, care nu putea fi altul decît al religiilor. Astfel, autorul abordează o gamă foarte largă de subiecte, cazuri, teorii, concepte și axe de cercetare, în speranța că volumul va reprezenta un reper pentru cei care vor să se avînte spre aceste orizonturi.
- An apariție
- 2020
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 248
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Despre autori
Mihai COMAN, profesor emerit, fondatorul învăţământului universitar de jurnalism şi comunicare în România. Creator al seriei „Collegium. Media” şi al colecţiei „Media. Studii şi eseuri” ale Editurii Polirom. Distins cu Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler (2009). A coordonat Manualul de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit carte de căpătâi pentru generaţii de tineri jurnalişti, şi volumul de referinţă Introducere în sistemul mass-media (Polirom, 1999, 2004, 2007, 2016). A elaborat cadrele teoretice ale antropologiei mass-media, publicând studii în diverse reviste sau volume colective apărute în străinătate. Ca o sinteză a acestor cercetări, a publicat lucrările Pour une anthropologie des médias (Presses Universitaires de Grenoble, 2003) şi Media Anthropology (în colab. cu Eric W. Rothenbuhler, Sage, 2005). La Editura Polirom a mai publicat volumele Mass media, mit şi ritual. O perspectivă antropologică (2003), Mass media în România post-comunistă (2003), Introducere în antropologia culturală. Mitul şi ritul (2008) şi Mass-media, religie, spaţiu public (2020).