Introducere în sistemul mass-media
ISBN
973-683-359-3
An apariție
1999
Lună apariție
12
Număr pagini
240
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Media
Domenii

Introducere în sistemul mass-media

Autori: Mihai Coman
 
Aceasta introducere in mijloacele de informare in masa, in stilul celebrelor manuale americane, a fost conceputa de specialistii Institutului Francez de Presa al Universitatii Paris II, pentru un public numeros: studenti in comunicatii, jurnalism, stiinte politice si stiinte sociale; profesori care doresc sa-si initieze elevii in studiul media; persoane care vor sa stie mai mult despre media, de vreme ce le consuma produsele. Lucrarea analizeaza marile concepte ale comunicatiei de masa trecind prin istoria, dreptul, economia, sociologia si tehnologia informatiei.
An apariție
1999
Lună apariție
12
Număr pagini
240
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Sistemul mass-media • Dimensiunea economica a sistemului mass-media • Industriile culturale in lumea moderna • Functiile socio-culturale ale mass-media • Rolul presei in societate • Efecte ale comunicarii de masa • Mass-media si schimbarea sociala • Mass-media si viata politica • Statutul jurnalismului in ansamblul profesiilor contemporane • Organizarea activitatii in institutiile de presa • Munca jurnalistului - intre improvizatie si proceduri de rutina


Despre autori


Mihai Coman, profesor emerit, s-a născut la Făgăraş în 1953. Este absolvent al Facultăţii de Litere (1976), doctor în filologie (1985) şi doctor honoris causa al Universităţilor din Constanţa şi Craiova. Primul decan al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, primul coordonator de doctorat în ştiinţele comunicării, creator al seriei „Collegium. Media” şi al colecţiei „Media. Studii şi eseuri” ale Editurii Polirom. Este considerat fondator al învăţămîntului de jurnalism şi comunicare în România şi a predat ca visiting professor la universităţi din Canada, Franţa, Germania şi SUA. Pentru contribuţiile sale academice a primit Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler, în anul 2009. Pînă în 1989 s-a dedicat cercetărilor de antropologie culturală consacrate folclorului românesc. A publicat opt volume de studii de mitologie, între care o vastă sinteză referitoare la mitologia animalieră (1986, 1988, reeditată sub titlul Bestiarul mitologic român, în 1995). În 2008, i-a apărut Introducere în antropologia culturală. Mitul şi ritul. Alte studii de mitologie au apărut în publicaţiile Ethnologie française, Études indo-européennes, Kurier. După 1989, a coordonat cele trei ediţii ale Manualului de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit cartea de căpătîi a generaţii succesive de tineri jurnalişti, şi volumul de referinţă Introducere în sistemul mass-media (Polirom, 1999, 2004, 2007, 2016). În această perioadă a început să elaboreze cadrele teoretice şi analitice ale antropologiei mass-media, prin studii publicate în revistele Réseaux, Médiaspouvoirs, Communication, Celebrity Studies sau în volume colective apărute în Canada, Franţa, Germania, SUA etc. În 2003, ca o sinteză a acestor cercetări, a publicat la Presses Universitaires de Grenoble lucrarea Pour une anthropologie des médias. În 2005 a lansat, împreună cu Eric Rothenbuhler, volumul Media Anthropology la editura Sage, lucrare devenită sursă autorizată pentru noua disciplină antropologia mass-media. A publicat, de asemenea, numeroase studii ştiinţifice în reviste şi volume colective din străinătate consacrate transformărilor mass-mediei din ţările postcomuniste, sintetizate în Mass-media în România postcomunistă (Polirom, 2003) şi Media and Journalism in Romania (Vistas, Berlin, 2006), acesta din urmă scris împreună cu Peter Gross. A făcut parte din colectivele de redacţie ale The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy (2016) şi The Sage Encyclopedia of the Sociology of Religion (2020).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.