Manual de jurnalism (vol. II)
ISBN
973-683-829-3
An apariție
2001
Lună apariție
12
Număr pagini
256
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Media
Domenii

Manual de jurnalism (vol. II)

Autori: Mihai Coman
INDISPONIBIL
19,95 lei

 
Prima colectie romaneasca de lucrari in domeniul mass-media este inaugurata prin volumul coordonat de prof. dr. Mihai Coman, decanul facultatii de profil din Bucuresti. Structurat in trei parti dedicate presei scrise, audiovizualului si deontologiei ziaristului, cartea este un excelent instrument de lucru pentru studentii in jurnalism si pentru cei care practica deja aceasta profesiune. Manualul prezinta si o serie de greseli rasunatoare in presa romaneasca postdecembrista, insotite de explicatii si de extrase din cele mai prestigioase cotidiene din lume.
An apariție
2001
Lună apariție
12
Număr pagini
256
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Tehnici de redactare • Elemente de redactare a textului jurnalistic • Titlul jurnalistic • Principii generale de folosire a citatului • Presa scrisa • Reportajul • Evenimentul si mass-media • Ancheta • Relatarea • Portretul • Un gen de granita: feature • Audio-vizualul • Interviul de televiziune • Reportajul de televiziune • Talk-show radiofonic


Despre autori


Mihai Coman, profesor emerit, s-a născut la Făgăraş în 1953. Este absolvent al Facultăţii de Litere (1976), doctor în filologie (1985) şi doctor honoris causa al Universităţilor din Constanţa şi Craiova. Primul decan al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, primul coordonator de doctorat în ştiinţele comunicării, creator al seriei „Collegium. Media” şi al colecţiei „Media. Studii şi eseuri” ale Editurii Polirom. Este considerat fondator al învăţămîntului de jurnalism şi comunicare în România şi a predat ca visiting professor la universităţi din Canada, Franţa, Germania şi SUA. Pentru contribuţiile sale academice a primit Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler, în anul 2009. Pînă în 1989 s-a dedicat cercetărilor de antropologie culturală consacrate folclorului românesc. A publicat opt volume de studii de mitologie, între care o vastă sinteză referitoare la mitologia animalieră (1986, 1988, reeditată sub titlul Bestiarul mitologic român, în 1995). În 2008, i-a apărut Introducere în antropologia culturală. Mitul şi ritul. Alte studii de mitologie au apărut în publicaţiile Ethnologie française, Études indo-européennes, Kurier. După 1989, a coordonat cele trei ediţii ale Manualului de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit cartea de căpătîi a generaţii succesive de tineri jurnalişti, şi volumul de referinţă Introducere în sistemul mass-media (Polirom, 1999, 2004, 2007, 2016). În această perioadă a început să elaboreze cadrele teoretice şi analitice ale antropologiei mass-media, prin studii publicate în revistele Réseaux, Médiaspouvoirs, Communication, Celebrity Studies sau în volume colective apărute în Canada, Franţa, Germania, SUA etc. În 2003, ca o sinteză a acestor cercetări, a publicat la Presses Universitaires de Grenoble lucrarea Pour une anthropologie des médias. În 2005 a lansat, împreună cu Eric Rothenbuhler, volumul Media Anthropology la editura Sage, lucrare devenită sursă autorizată pentru noua disciplină antropologia mass-media. A publicat, de asemenea, numeroase studii ştiinţifice în reviste şi volume colective din străinătate consacrate transformărilor mass-mediei din ţările postcomuniste, sintetizate în Mass-media în România postcomunistă (Polirom, 2003) şi Media and Journalism in Romania (Vistas, Berlin, 2006), acesta din urmă scris împreună cu Peter Gross. A făcut parte din colectivele de redacţie ale The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy (2016) şi The Sage Encyclopedia of the Sociology of Religion (2020).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.