Teorii ale comunicării de masă
Autori: Melvin L. DeFleur , Sandra Ball-Rokeach
Traducere de Doru Harabagiu
Acest volum, adresat jurnalistilor, celor interesati de stiintele comunicarii si, de ce nu, de politica, localizeaza citeva probleme specifice in teoriile clasice psihologice si sociologice si le relationeaza de comunicarea in masa, identificind modalitatile in care indivizii si societatea ca intreg depind de informatiile furnizate de media.
- An apariție
- 1998
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 280
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Originile comunicarii de masa • Etape in dezvoltarea comunicarii umane • Inceputurile • O teorie a tranzitiilor • Evaluarea naturii si influentei comunicarii de masa • Apartia presei de masa • Pattern-uri recurente în evolutia mass-media • Presa de masa • Perioada difuzarii rapide • Conflictul si ziarele în schimbare • Viitorul presei de masa • Dezvoltarea cinematografiei • Evolutia tehnologiei • Evolutia sociala: filmele ca mijloc de comunicare de masa • „Pattern”-uri cantitative • Aparitia mijloacelor de radiodifuziune • Evolutia telecomunicatiei • De la telegraful fara fir la radiotelefon • Cutia muzicala radio • Dezvoltarea industriei televiziunii • Privire generala • Mijloacele de comunicare ca sisteme sociale • Stabilitatea mijloacelor de comunicare în societatea americana • Lunga istorie a controversei • Elementele de baza ale analizei functionale • Structura si functie în sistemele mass-media • Mentinerea stabilitatii sistemului • Efectele comunicarii de masa • Societatea de masa si teoria glontului magic • Paradigma evolutionista si conceptul de societate de masa • Aparitia teoriei societatii de masa • Societatea de masa si teoria glontului magic • Teoriile influentei selective • Teoria diferentelor individuale • Teoria diferentierii sociale • Teoria relatiilor sociale • Semnificatia contemporana a teoriilor influentei selective • Socializarea si teoriile influentei indirecte • Perspectivele pe termen scurt fata de cele pe termen lung • Mijloacele de comunicare ca agenti ai socializarii • Teoria modelarii • Teoria expectatiilor sociale • Comunicarea de masA Si construirea Intelesului • Cautarea de principii intr-o era de tranzitie • Vechea intrebare: in ce mod cunoastem realitatea? • Raspunsuri contemporane: teorii ale constructiei sociale • Comunicarea de masa si influenta realitatii mediate • Strategii teoretice în scopul convingerii • Strategia psihodinamica • Strategia socioculturala