Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
Mass media în România post-comunistă
ISBN
973-681-178-6
An apariție
2003
Lună apariție
12
Număr pagini
192
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
COLLEGIUM > Media
Domenii

Mass media în România post-comunistă

Autori: Mihai Coman
INDISPONIBIL
16,28 lei

 
Deschiderea extraordinara a sistemului mass media, produsa datorita prabusirii comunismului, a condus la aparitia a mii si mii de institutii mass media si a absorbit un numar foarte mare de „non-jurnalisti”. Reprezentantii breslei au fost in permanenta preocupati de delimitarea teritoriului in care doreau sa isi exercite activitatea fara imixtiuni, control sau reglementari externe: lupta lor s-a desfasurat impotriva clasei politice, a reprezentantilor administratiei, ai grupurilor de interese economice, ai puterii judecatoresti si, frecvent, ai sferei academice. Aceste procese de „inchidere” a cimpului au aparut ca o lupta a unui sistem – Presa Libera – impotriva altor sisteme care erau percepute ca amenintari la adresa autonomiei profesionale: politicul, economicul, justitia, universitatea. Confruntarile si transformarile sistemului mass media din ultimul deceniu trebuie intelese ca un teritoriu in care schimbarile institutionale rezulta din confruntarile si negocierile privind formele de exercitare a controlului asupra cimpului profesional. Este ceea ce incearca sa evidentieze aceasta carte, atit prin prezentarea sectoriala a transformarilor institutionale ale mass media post-comuniste, cit si prin analiza mecanismelor prin care breasla si-a „inchis” sistemul profesional si a legitimat aceasta inchidere prin promovarea unei ideologii si a unei mitologii specifice.
An apariție
2003
Lună apariție
12
Număr pagini
192
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii
Post comunismul si mass media • Tranzitia: intre imitare si inovatie • Caracteristici generale ale sistemului mass media in Romania post comunista • Identitatea incerta a jurnalistului post comunist • Noii profesionisti ai presei post comuniste: indoieli, visuri si confruntari in cautarea propriei identitati


Despre autori


Mihai COMAN, profesor emerit, fondatorul învăţământului universitar de jurnalism şi comunicare în România. Creator al seriei „Collegium. Media” şi al colecţiei „Media. Studii şi eseuri” ale Editurii Polirom. Distins cu Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler (2009). A coordonat Manualul de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit carte de căpătâi pentru generaţii de tineri jurnalişti, şi volumul de referinţă Introducere în sistemul mass-media (Polirom, 1999, 2004, 2007, 2016). A elaborat cadrele teoretice ale antropologiei mass-media, publicând studii în diverse reviste sau volume colective apărute în străinătate. Ca o sinteză a acestor cercetări, a publicat lucrările Pour une anthropologie des médias (Presses Universitaires de Grenoble, 2003) şi Media Anthropology (în colab. cu Eric W. Rothenbuhler, Sage, 2005). La Editura Polirom a mai publicat volumele Mass media, mit şi ritual. O perspectivă antropologică (2003), Mass media în România post-comunistă (2003), Introducere în antropologia culturală. Mitul şi ritul (2008) şi Mass-media, religie, spaţiu public (2020).



Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.